شناسهٔ خبر: 58474669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درآمدهای پایدار شهرداری تبریز در بودجه سال آینده افزایش یافته است

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری، حرکت به سمت افزایش درآمدهای پایدار شهری است، اظهار داشت: در گام نخست درآمد پایدار از پنج درصد به ۱۸ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یعقوب هوشیار در یکصد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر افزود: با توجه به ظرفیت های موجود قابلیت افزایش درامدهای پایدار شهرداری به ۲۵ درصد از طریق قرارگاه مسکن وجود دارد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه تلاش می شود درآمد پایدار شهری به ۳۰ درصد افزایش یابد، گفت: کمترین درصد افزایش در درآمد شهری مربوط به حوزه عوارض پروانه بوده که کمتر از ۵۰ درصد است.

هوشیار، ادامه داد: در بودجه سال آینده برنامه ریزی مدونی در سه سطح انجام شده که یک بخش آن مربوط به محله محوری بوده و در این راستا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۳۵ محله در نظر گرفته شده و پروژه‌های محلی متنوعی در این حوزه تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده تلاش شهرداری نگاه ویژه به مناطق محروم تبریز است، اظهار داشت: ۱۹ محله آسیب‌پذیر در این شهر شناسایی شده که برای این محلات ۱۹ مجموعه فرهنگی و ورزشی پیش‌بینی شده است.

شهردار تبریز، احداث مراکز کسب و کار در این محلات آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار را از برنامه های سال آینده اعلام کرد و گفت: در سال آینده کارخانه نوآوری، هوشمندسازی و پارک نوآوری مستقر خواهد شد.

هوشیار، افزود: رویکرد ما توجه به در غرب تبریز و مناطق آسیب پذیر در کنار مناطق دیگر است و در این راستا به شکل ویژه یک هزار برنامه زیباسازی شهری در این مناطق تدوین می شود.

وی با بیان اینکه در سال آینده ۱۲۰ خدمت شهرداری هوشمند می شود، یادآوری کرد: با این اقدام امید است مداخلات و تحول جدی در حوزه سرمایه‌گذاری شهر تبریز روی دهد.

شهردار تبریز گفت: در حوزه حمل و نقل‌ عمومی و ترافیک اقدامات موثری انجام شده و در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی، تکمیل خط یک، عملیات عمرانی خط ۲ و شروع خط سه قطارشهری تبریز برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

هوشیار، ادامه داد: در سال آینده قرارگاه مسکن به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد که علاوه بر بحث اشتغال در مبحث مولدسازی املاک شهرداری نیز مطرح بوده و احداث بازارچه‌ها و پارک‌های محلی جزو برنامه‌ های شهرداری برای سال آینده است.

وی اظهار داشت: یک سطح برنامه ریزی برای سال آینده نیز مربوط به پروژه‌های مناطق دهگانه است که برای اولین بار شهرداری مرکز این پروژه ها را راهبری خواهد کرد.

شهردار تبریز با اشاره به ضمیمه پیوست فرهنگی به لایحه بودجه سال آینده، گفت: ایستگاه‌های مخصوصی برای کارگران فصلی کار به صورت ویژه طراحی می شود و پیاده‌راه ها و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری پیش بینی شده است.

هوشیار، با اشاره به اینکه تلاش شبانه روزی شهرداری با همراهی مردم و بسترسازی اعضای شورای شهر نتیجه داده است، افزود: با وجود پیشرفت کارها، نواقصی نیز وجود دارد که قابل آسیب‌شناسی است و صاحب نظران می توانند ایرادها را به مدیران شهرداری گوشزد کنند تا در بودجه سال ۱۴۰۲ برای حل مشکلات مردم قدم های مطلوبی برداشته شود.

شهردار تبریز لایحه بودجه ۱۹ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۲ شهرداری، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را در جلسه علنی امروز به رییس شورای اسلامی این شهر تقدیم کرد.

لایحه برنامه و بودجه سال آینده شهرداری تبریز، سازمان‌ها و مناطق بدون احتساب ارقام تکراری بیش از ۱۷ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان است.

نظر شما