شناسهٔ خبر: 58472647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان

هواشناسی لرستان نسبت به بارش برف،باد و کولاک،مه آلودگی و لغزندگی جاده ها هشدارسطح نارنجی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزلرستان؛اداره کل هواشناسی لرستان در پی فعالیت سامانه بارشی به استان از فردا تا صبح روز چهار شنبه هشدار سطح نارنجی اعلام کرد.
 بر اساس نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه جدید بارشی به استان بارش باران و در ارتفاعات،مناطق کوهستانی،سردسیر به ویژه شهر‌های شمالی و شرقی بارش برف،گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
همچنین آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد، افت فشار گاز، مه آلودگی گذرگاه‌ها به همراه کاهش میدان دید از مخاطرات این پدیده جوی در استان خواهد بود. 

 با توجه به این سامانه بارشی در استان پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در سفر‌های برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی و حوضچه‌های پرورش ماهی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می شود. 



نظر شما