شناسهٔ خبر: 58472504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۶۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در قزوین «طرح هادی» دارند

فریبا قاسمی

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: از میان روستاهای استان ۶۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که تمامی آن‌ها دارای طرح هادی هستند.

صاحب‌خبر -

اصغر گونجی روز یکشنبه ۹بهمن ۱۴۰۱ در نشست خبری گزارش عملکرد دستگاه‌های دولت سیزدهم در حوزه مسکن و شهرسازی اظهار کرد: در سطح استان ۸۴۴ روستا داریم که از این تعداد ۶۹۱ روستا بالای ۲۰ خانوارهستند و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان دارای طرح هادی هستند.

گونجی تصریح کرد: طرح هادی در چشم انداز ۱۰ ساله تعریف شده است که طرح ۱۰ ساله ۵۳۷ روستا در سطح استان قزوین به اتمام رسیده و دوباره بازنگری برای این روستاها در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در حوزه اجرا نیز طرح هادی ۴۶۴ روستا در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد ۲۵۲ روستا خاتمه یافته است.

وی ادامه داد: امسال کل اعتبارات ملی قیر در استان قزوین  ۱۱۷ میلیارد تومان بوده که با مشارکت استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی این میزان به ۳۴۲ میلیارد تومان اعتبار افزایش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در نظر گرفته شده که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان به بحث محرومیت‌زدایی و همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای قیر رایگان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص سند منازل مسکونی روستایی بیان کرد: در حوزه سند واحدهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت،  ۷۴ هزار جلد سند صادر شده که ۱۹ هزار جلد برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۵۵ هزار جلد سند روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین خاطرنشان کرد:  استان قزوین دارای ۹۳ هزار واحد مسکن روستایی است که از این تعداد ۵۵ هزار واحد از تسهیلات نوسازی و بهسازی و بازسازی مسکن استفاده کرده‌اند.

گونجی در پایان با اشاره به اینکه امسال ۴۰۰۰ واحد مسکونی در بهسازی و نوسازی سهم دارند، گفت: تاکنون ۲۹۱۱ پرونده به بانک‌ها معرفی شده و از این تعداد برای ۶۰۰ واحد انعقاد قرارداد انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما