شناسهٔ خبر: 58470493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل:

۱۳۰۰ هکتار پروژه آبخیزداری در اردبیل افتتاح می شود

اردبیل - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۵ پروژه آبخیزداری به مساحت یک هزار و ۳۰۰ هکتار در دهه فجر در اردبیل افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلیزاده ظهر یکشنبه در جلسه بررسی طرح های قابل افتتاح در دهه فجر اظهار کرد: به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر پنج پروژه آبخیزداری با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال در شهرهای مختلف استان به بهره برداری می رسد.

وی خاطرشان کرد: این پروژه های آبخیزداری در شهرستان های سرعین، خلخال، اصلاندوز و نیر در مساحت یک هزار و ۳۰۰ هکتار با حجم ۵ هزار و ۶۲۸ متر مکعب اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با نگاه تحول گرایانه و نگرش توسعه گرایانه سعی می‌کند برنامه ‌های مختلفی را در این حوزه اجرایی و عملیاتی کند.

قلیزاده گفت: در تولید، تامین و ذخیره نزولات جوی و فعالیت های حوزه آبخیزداری کاملاً به شکل تخصصی و علمی ورود کرده و با کنترل منابع آب جلوی فرسایش خاک و جاری شدن سیلاب ها گرفته می شود.

وی افزود: برای اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری استان عوامل تاثیر گذاری همچون فرسایش خاک، رسوب، میزان بارندگی، دبی آب و سیل خیزی منطقه، میزان پوشش گیاهی و عوامل اجتماعی و اقتصادی مورد شناسایی و مطالعه قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: کنترل سیل و جلوگیری از فرسایش خاک، مهار آب های روان، تغذیه آب های زیرزمینی و استحصال آب از مهم ترین ویژگی های اجرای بندهای آبخیزداری در منطقه است.

نظر شما