شناسهٔ خبر: 58470416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در اطلاعیه‌ای صادر شد؛

هشدار سطح نارنجی اداره‌کل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی

اداره‌کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت سامانه بارشی در هفته جاری در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خوزستان، اداره‌کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

زمان شروع این رخداد ظهر روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن‌ماه تا چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه و نوع مخاطره آن رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف و کولاک برف در ارتفاعات و جاده‌های ارتباطی استان با استان‌های همجوار شمالی و شرقی خواهد بود.

منطقه اثر این پدیده مناطق شمالی استان (حسینیه، اندیمشک، دزفول) شمال شرقی استان (لالی و اندیکا) و شرق استان (ایذه، دزپارت و باغملک) است.

لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و موصلاتی از مخاطرات احتمالی است.

همچنین تا اوایل وقت فردا وقوع پدیده مه یا مه رقیق و همچنین احتمال بارش‌های پراکنده در برخی از نقاط استان مورد انتظار است.

شمال خلیج فارس از اواسط وقت فردا تا روز چهارشنبه مواج همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

در شبانه روز گذشته آبادان با ۱۹.۶ و دزپارت با ۲.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز نیز به ۱۹.۳ و حداقل به هشت درجه سانتیگراد رسید.

نظر شما