شناسهٔ خبر: 58468251 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استقبال هنرمندان از یک جشنواره فرهنگی علی رغم نا آرامی های اخیر

دبیر جشنواره ملی تولیدات چند رسانه ای میراث فرهنگی گفت: خوشبختانه علی رغم نا آرامی های اخیر در کشور استقبال خوبی از سوی هنرمندان برای حضور در این جشنواره صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری برنا، نشست خبری جشنواره ملی تولیدات چند رسانه ای میراث فرهنگی، صبح امروز در کاخ موزه نیاوران برگزار شد.

عباس فاطمی دبیر جشنواره ملی تولیدات چند رسانه ای میراث فرهنگی در این نشست با اشاره به استقبال هنرمندان از برگزاری این جشنواره گفت: ما در بهار 1401 شورای عالی جشنواره را با حضور 20 نفر از صاحب نظران حوزه رسانه و میراث فرهنگی تشکیل دادیم و فراخوان را هم در تیرماه منتشر کردیم، خوشبختانه علی رغم نا آرامی های اخیر در کشور استقبال خوبی از سوی هنرمندان برای حضور در این جشنواره صورت گرفت.

وی افزود: بخش فضای مجازی، عکس، فیلم بلند، نماهنگ و موشن گرافی پربارترین بخش جشنواره بود و ما در این بخش، بیش از 1800 اثر دریافت کردیم، در بخش فیلم سینمایی و تله فیلم هم 35 اثر دریافت کردیم که 19 اثر به مرحله داوری رسید.

دبیر جشنواره ملی تولیدات چند رسانه ای میراث فرهنگی از ارسال 30 پویانمایی و بیش از 505 مستند کوتاه، 58 گزارش تلویزیونی به این جشنواره خبر داد و گفت: 90 درصد داوری ها تمام شده و ما 29 و 30 بهمن ماه شاهد افتتاحیه و اختتامیه جشنواره ملی تولیدات چند رسانه ای میراث فرهنگی در استان یزد خواهیم بود.

وی گفت: ما در فراخوان هیچ محدودیتی نداشتیم و به همین جهت هم آثاری به دست ما رسید که نقد جدی به وضعیت آثار تاریخی در برخی از شهرهای کشور داشت.

فاطمی به ضعف جدی در آموزش و فرهنگ سازی در راستای حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این جشنواره بتواند نسل جدید را با ما در این مسیر همراه کند.

وی گفت: نگاه ما به این جشنواره مقطعی، کوتاه‌مدت و نمایشی نیست بلکه به دنبال اثرگذاری این جشنواره هستیم. یکی از دستاوردهای برگزاری جشنواره ملی تولیدات چند رسانه ای میراث فرهنگی تشکیل یک بانک اطلاعاتی است، ضمن این که این جشنواره ملی است و در مراحل بعدی به صورت منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

فاطمی خاطرنشان کرد: همه تلاش‌های ما این است که این ثروت عظیم فرهنگی را اول خودمان بشناسیم بعد کشورهای همسایه و در مرحله بعد سایر کشورها با میراث‌فرهنگی ایران آشنا شوند.

در ادامه این نشست احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: استان یزد بیش از ۵ هزار بنای تاریخی و ۳۵۰۰ هکتار بافت منسجم تاریخی دارد که ۹۰۰ هکتار آن در شهر یزد است. به دنبال این هستیم تا از این جشنواره برای معرفی میراث ملموس و ناملموس یزد به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه میراث ملموس یکی از موضوعاتی که این جشنواره به ما کمک خواهد کرد آموزش صحیح روایت‌گری آثار و بناهای تاریخی است، ضمن این که این جشنواره کمک بزرگی به تهیه بانک اطلاعاتی و آرشیو حوزه میراث‌فرهنگی خواهد کرد.

آخوندی خاطرنشان کرد: در دو روز برگزاری جشنواره، برنامه‌های جانبی بسیار خوبی نیز تدارک دیده شده و حتی به دنبال اعزام استادان و هنرمندان به شهرستان‌های استان یزد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی هستیم.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما