شناسهٔ خبر: 58468156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۱۱۷ طرح کشاورزی استان دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افتتاح و بهره‌برداری ۱۱۷ طرح در زیر مجموعه‌های مختلف این نهاد همزمان با دهه مبارک فجر در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سیدعماد شاهرخی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دهه فجر ۱۱۷ طرح شامل ۶۳ طرح آب و خاک، ۲۰ طرح باغبانی، ۱۲ طرح دام و طیور و در بخش‌های صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و امور عشایری نیز به ترتیب شش، ۹ و چهار طرح در لرستان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۴۷ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه و با تکمیل آن‌ها شرایط اشتغال ۴۹۸ نفر فراهم شده است، اضافه کرد: ۱۱۰۷ خانوار جامعه روستایی و عشایری از این طرح‌ها بهره‌مند شده‌اند که حوزه آب و خاک و امور عشایری به ترتیب با ۴۷۷ و ۴۷۰ خانوار، بیشترین خانوار بهره‌مند را داشته‌اند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون فضای کار در بخش کشاورزی لرستان فراهم است، تصریح کرد: نگاه به بخش کشاورزی استان تغییر و با دستور استاندار و هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اعتبارات تملک دارایی امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

شاهرخی گفت: ارزش افزوده کشاورزی استان قبل از انقلاب ۹ درصد بود و اکنون در این استان و کشور به ترتیب ۲۴ و ۱۸ درصد است. همچنین اشتغال بخش کشاورزی کشور ۱۹ و در لرستان ۲۹ درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی لرستان مصمم به خدمت و توسعه است و در یک سال گذشته اقدامات جهادی و انقلابی را در دستور کار داشته است. به‌عنوان مثال مشکلات منطقه سیل‌زده پرسک طی دو هفته بدون اخذ اعتبار انجام و یک ایستگاه پمپاژ تخریب شده نیز با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری شد و ۴۰۰ هکتار باغ استراتژیک انجیر از خشکسالی نجات بافت.

نظر شما