شناسهٔ خبر: 58465719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ورود دو سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری تا پایان هفته

مریم بیگی

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از امروز تا آخر هفته جاری شاهد ورود دو سامانه بارشی به استان هستیم، پیش‌بینی بارش برف در شهرکرد بین ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر وجود دارد، همچنین در روز چهارشنبه نیز اغلب نقاط استان درگیر سامانه بارشی هستند.

صاحب‌خبر -

مهران چراغپور ۹ بهمن‌ماه در جلسه مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اواخر هفته گذشته هشدار زرد هواشناسی برای ورود سامانه بارشی در استان صادر شد، اظهار کرد: در اواخر هفته گذشته شاهد بارش خفیف در برخی نقاط استان به‌ویژه شهرستان کوهرنگ بودیم.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: از امروز تا آخر هفته جاری شاهد ورود دو سامانه بارشی به استان هستیم، هشدار نارنجی برای بارش‌های روزهای آینده صادر شده است، بارش در اکثر نقاط استان به‌صورت برف و در مناطق جنوبی به‌صورت باران است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بارش در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری به‌صورت باران و برف باشد، گفت: بارش باران در برخی مناطق موجب ذوب برف و جاری شدن سیلاب و روان‌آب خواهد شد.

چراغپور افزود: فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان آغاز می‌شود و از روز دوشنبه بارش‌ها شدت می‌گیرد، پیش‌بینی می‌شود در شهرستان کوهرنگ در روز دوشنبه تا ۵۰ میلی‌متر بارش داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اوج بارش‌ها در این استان در روز سه‌شنبه باشد، گفت: پیش‌بینی بارش برف در شهرکرد بین ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر وجود دارد، همچنین در روز چهارشنبه نیز اغلب نقاط استان درگیر سامانه بارشی هستند.

وی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه یک سامانه بارشی سرد وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود، یادآور شد: این سامانه تا روز جمعه در استان فعال خواهد بود که عمده بارش این سامانه برف است و تمامی مناطق استان درگیر می‌شود، همچنین پیش‌بینی می‌شود شدت این سامانه بالاتر باشد.

چراغپور در ادامه با اشاره اینکه دمای استان از تاریخ یک دی تا ۸ بهمن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴.۳ درجه‌ای روبرو بود، خاطرنشان کرد: همچنین با کاهش دو درجه‌ای دما نسبت به مدت مشابه در بلندمدت روبرو هستیم، در گذشته در شهرکرد دمای منفی ۳۹ درجه نیز تجربه شده است، اما ماندگاری سرما کمی طولانی شد و مصرف انرژی بالا رفته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ به‌صورت نرمال باید حدود ۱۰۰ سانتی‌متر باشد، اما در حال حاضر ارتفاع برف به‌صورت میانگین ۸۰ سانتی‌متر است.

افزایش مصرف گاز در چهارمحال و بختیاری 

در ادامه جهانبخش سلیمیان- مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مکعب رسیده است، اظهار کرد: این میزان مصرف نسبت به روز گذشته افزایش دو درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزایش ۱۳.۵ درصدی مصرف گاز در چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: برای پایداری شبکه گاز در بخش خانگی برای صنایع محدودیت‌هایی در نظر گرفته‌ایم که مشکلی در این خصوص نداریم.

سلیمیان با بیان اینکه گروه‌های تعمیراتی در تمامی شهرستان‌ها حضور دارند، گفت: شهروندان در صورت یخ‌زدگی رگلاتور مراتب را به حوادث شرکت گاز چهارمحال و بختیاری اطلاع دهند تا مشکل در اسرع وقت حل شود.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: گاز بان‌ها در تمامی روستاها آماده ارائه خدمات به شهروندان در صورت بروز مشکلات احتمالی در رابطه با شبکه گازرسانی هستند.

انتهای پیام 

نظر شما