شناسهٔ خبر: 58464668 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

جانمایی فرودگاه جدید میناب اولویت دارد

استاندار هرمزگان، توسعه شرق استان و مرکز را مستلزم جانمایی جدید فرودگاه های میناب و بندرعباس دانست که در اولویت کاری قراردارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در نشست شورای مسکن استان هرمزگان، با اشاره به ضرورت توسعه میناب بعنوان قطب  شرق استان اظهارداشت: فرودگاه، زیرساخت مهم توسعه شرق استان با محوریت مکران است بر همین اساس جانمایی فرودگاه جدید میناب، جزو اولویت‌های برنامه‌ای می‌باشد.
مهندس دوستی، همچنین توسعه بندرعباس را از سمت شرق ضروری برشمرد و افزود: جانمایی فرودگاه جدید شهر بعنوان زیرساخت اساسی این توسعه انجام می شود. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، بر همسویی بردارهای اقدامی تمامی دستگاه‌های اجرایی در طرح نهضت ملی مسکن، تاکیدکرد و گفت: مدیران بخش‌های زیرساختی اعم از آموزشی در تمام مقاطع، ورزشی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی موظفند ظرف ۱۵ روز با در نظر داشتن نقشه ها و سرانه جمعیتی در موقعیت های تعیین شده برای مسکن ملی را برآورد مالی و اعلام کنند تا در کمیته برنامه‌ریزی اعتبارات موردنیاز سال ۱۴۰۲ مطرح و برای بودجه طبقه‌بندی شود.
 استاندار هرمزگان، در خصوص تکمیل منازل آسیب دیده از بحران‌های سیل و زلزله در میناب، رودان، بندرلنگه و بندرعباس ابرازداشت: ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی فقط به صنایع بزرگ اختصاص ندارد و پیمانکاران هم باید در این حوزه وارد شوند بر همین اساس فرمانداران لازم است از این  ظرفیت و دیگر امکان‌های شهرستان از گروه‌های جهادی و مردمی تا حمایت بانک ها را پای کار آورند.
وی ابرازداشت: در جهت تامین بخشی از مصالح مورد نیاز احداث مسکن در استان قطعه حمایت‌هایی را در دستورکار قرار خواهیم داد تا شب عید مردم شریف این مناطق متاثر از بحران، سال نو را در منازل سفیدکاری شده و آماده جشن بگیرند.
 مهندس دوستی، شروع  عملیات های اجرایی، صدور پروانه ساخت و انعقاد قرارداد های واگذاری را مهمترین بخش نهضت ملی مسکن اعلام کرد و ادامه داد: عملکرد شهرستان‌ها در تشکیل پرونده‌‌ها و انجام قرعه کشی واگذاری زمین به متقاضیانی که ودیعه ۴۰ میلیون‌تومانی را پرداخت کرده‌اند، ملاکی برای سنجش فرمانداران است که بایستی با تمام توان مشکلات و مسائل موجود را احصا و رفع کنند.
 گفتنی است در این جلسه، علاوه بر بررسی عملکرد بانک ها در طرح نهضت ملی مسکن ، شهرداری به عنوان مسئول آسفالت مسیردسترسی به مجتمع ۱۶۰ واحدی بندرعباس و بنیاد مسکن استان متولی الحاق زمین های شناسایی شده در کرگان و بندزرک تعیین شدند و دستوراتی هم درخصوص آغاز ساماندهی اراضی ۱۸ هکتاری حاجی آباد، آغاز عملیات اجرایی ۷ بلوک ۱۰ واحدی این شهرستان تا دهه فجر.   همچنین تکمیل اسکلت آموزشی شهرک پیامبر اعظم و آماده سازی  زمین های جدید طرح مسکن ملی در ۱۴ شهرستان به مدیران و فرمانداران داده شد.

نظر شما