شناسهٔ خبر: 58460860 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

چگونه می‌توان غبغب را از بین برد؟

غبغب، سن و سال نمی‌شناسد. مرد و زن هم ندارد. حالتی نازیبا زیر چانه ایجاد می‌کند که خوشبختانه راه درمان دارد. کافی است علت بروز آن شناسایی شود تا بتوان رفعش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، غبغب به به طور کلی سن و سال نمی‌شناسد. مرد و زن هم ندارد. حالتی نازیبا زیر چانه ایجاد میکند که خوشبختانه راههای از بین بردن غبغب فراوان است  کافی است علت بروز آن شناسایی شود تا بتوان بهترین روش از بین بردن غبغب انتخاب کرد.

بهترین راهکار طبیعی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت

غبغب چیست؟

غبغب در ناحیه بین چانه و گردن و در اثر جمع شدن چربی زیر پوستی در عضلات زیر گردن به وجود می آید. معمولاً برخی افراد بیشتر در معرض تجمع این چربی و ایجاد غبغب و در نتیجه  چاق شدن صورت هستند. در ادامه رایج ترین دلایل ایجاد غبغب می بینید تا ببینیم چگونه غبغب را از بین ببریم

علل احتمالی بروز غبغب

چاقی
ژنتیکی
اختلال‌های اسکلتی و غیراستاندارد بودن زوایای آناتومیک صورت
کم کاری تیروئید
ضعف غدد فوق کلیوی
کمبود پروتئین در برنامه غذایی
پیری و شل‌شدن پوست

روش‌های از بین بردن غبغب

برای شناخت بهترین روش رفع غبغب باید بدانیم به طور کلی روش‌های خانگی و روش‌های پزشکی بسیاری برای از بین بردن  چربی ناحیه گردن و غبغب وجود دارند. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت:

روش‌های پزشکی برای از بین بردن غبغب

روش‌های پزشکی نیز می‌توانند در رفع غبغب و لیفت گردن بسیار کارآمد عمل کنند. برخی از اصلی‌ترین راه از بین بردن غبغب به شرح زیر هستند:

جراحی غبغب (لیپوماتیک)

جراحی سابمنتوپلاستی(Submentoplasty) یا همان لیپوماتیک یکی از روش‌های تقریبا قدیمی برای رفع غبغب است. دراین روش، پزشک متخصص یک شکاف کوچک زیر چانه ایجاد کرده و چربی‌های آن ناحیه را خارج می‌کند. امروزه با پیشرفت علم و کشف روش‌های جدیدتر وغیرتهاجمی این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیفتینگ پوست گردن و زیر چانه

یکی دیگر از روش‌های رفع غبغب که برای جوان‌سازی پوست صورت هم انجام می‌شود، لیفتینگ پوست گردن و زیر چانه  است. این روش برای افرادی که پوست ناحیه‌ی گردنشان چروکیده و بسیار افتاده است، می تواند بسیار مناسب است.

لیپوساکشن غبغب

روش غیرتهاجمی دیگری مانند کویتیشن که برای رفع غبغب انجام می‌شود، لیپوساکشن و خارج‌کردن چربی از ناحیه‌ی غبغب است که با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. این روش برای کسانی که جنس پوست خوب و محکمی داشته باشند، موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

رفع غبغب با لیزر اسکالپشور

جدیدترین و بهترین راه از بین بردن غبغب و روش غیرتهاجمی برای رفع غبغب، لیزردرمانی است. برای این کار از لیزر اسکالپشور استفاده می‌شود.

اسکالپشور جدیدترین تکنیک و تکنولوژی جدید کشور امریکا برای از بین بردن چربی‌هایی است که به سختی با ورزش و رژیم می توان آنها را از بین ببرند. لیزر اسکالپشور برای تناسب اندام و ازبین‌بردن چربی‌های اضافی هم بسیار کاربرد دارد.

این لیزر با به کمک هندپیس‌ها با تابش لیزر در نواحی تجمع چربی مورد نظر، باعث لیپولیز چربی‌ها می‌شود. زمان انجام لیزر اسکالپشور برای رفع غبغب معمولا ۳۰ دقیقه است و به‌صورت سرپایی بدون درد و جراحی است. همچنین بلافاصله پس از انجام عمل شما می‌توانید کارهای روزانه‌تان را خودتان انجام دهید.

مزایای استفاده از لیزر اسکالپشور برای رفع غبغب

ایمن و بدون عوارض جانبی
بدون نیاز به جراحی، بیهوشی و بی حسی
بدون نیاز به مدت‌زمان ریکاوری
کاهش ٢٤٪‌ ضخامت چربی‌ها در هر جلسه تا شش هفته بعد از اسکالپشور
بدون درد
مجهز به سیستم خنک کننده تماسی برای جلوگیری از سوزش و گرمای ناحیه

مزوتراپی غبغب

یکی دیگر از روش‌های بدون جراحی و کم تهاجم برای از بین بردن غبغب، مزوتراپی غبغب است. بدین نحو که ترکیبات مزوتراپی پس از تزریق سبب لیپولیز بافت چربی شده و این چربی مایع توسط غدد لنفاوی دفع می شوند. در این روش که معمولا بین یک تا 3 جلسه طول می کشد و زمان می برد ، تغییرات پس از 8 ماه قابل مشاهده است. کاملا تاثیرگذار است. 

مزایای مزوتراپی غبغب

مزوتراپی روش برای لیفت و جوانسازی پوست است. با بکارگیری این روش دیگر نگران افتادگی یا شل شدگی پوست گردن پس از تخلیه حجم چربی نباشید.

هایفوتراپی غبغب

در هایفوتراپی غبغب امواج فراصوت سلول‌های پوست را گرم کرده و جمع می‌کنند و اگر غبغب در اثر افتادگی پوست باشد، از بین خواهد رفت. درواقع در این روش گرم شدن پوست صورت باعث تحریک سلول های پوستی شده و تولید کلاژن را بسیار افزایش می‌دهد و تجمع کلاژن‌ها در گردن و زیر چانه پوست را محکم می کند و بسیار خاصیت ارتجاعی می‌گیرد. کبد و سیستم لنفاوی وظیفه دفع سلول‌های چربی غیرفعال شده را بر عهده دارند. بنابراین سلامت این دو عضو در هایفوتراپی بسیار مهم است.

مزایا: برخلاف روشهای جراحی و لیزر، در این روش و بعد از انجام هایفو هیچ عارضه ای روی پوست دیده نمی شود و دوران نقاهت بسیار هم ندارد. انجام تنها یک جلسه هایفو باعث بهبودی و جوانسازی و رفع افتادگی به مدت یک تا سه سال می گردد و برخلاف لیزر نیاز به تکرار ماهانه و چندین جلسه‌ ندارد و از نظر اقتصادی بسیار کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر می‌باشد.

اولتراسوندتراپی غبغب

در این روش برای ازبین بردن غبغب از امواج اولتراسوند با شدت بالا و فرکانس پایین استفاده می‌کنند. در هایفوتراپی غبغب امواج به طور متمرکز به لایه‌های زیرین پوست تابیده می‌شوند و به منظور لیفتینگ و جوانسازی صورت به پوست نفوذ می‌کند. اثر این روش ممکن است مدتی بعد از انجام جلسه هایفوتراپی صورت بگیرد قابل مشاهده است و بعد از چند جلسه نتیجه مطلوب را خواهید یافت. 

رادیو فرکانسی (RF) غبغب

امواج فرکانس رادیویی آر اف (RF )یکی دیگر از از روش های از بین بردن غبغب غیرتهاجمی کاهش چربی های اضافی می باشد. دستگاه RF بیشتر محبوبیت خود را در میان مردم از طریقه از بین بردن غبغب و کمک به حالت ارتجاعی بدست آورده است. RF علاوه بر تخریب و کاهش سلول های چربی به کلاژن سازی و بهبود بافت پوست غبغب و صورت و گردن کمک می کند. جلسات RF غبغب تقریبا 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.

مزایا: جلسات درمانی غبغب با فرکانس رادیویی سریع، بدون هیچ دردی ، آرامش بخش، تاثیرگذار و مقرون به صرفه می باشد. چند روز بعد از آر اف کاملا متوجه تغییرات پوست گردن و جمع شدن پوست این ناجیه خواهید شد. معمولا 3 تا 6 جلسه آر اف برای رفع غبغب برای هر فرد نیاز است.

کرایولیپولیز برای رفع غبغب

کرایولیپولیز (Cryolipolysis) یک روش درمانی غیرتهاجمی است که به‌ آرامی و به روشی تاثیرگذار برای برداشتن غبغب استفاده می شود . در این روش نتایج موردنظر با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ کرایولیپولیز به دست می‌آید که منطقه و بافت هدف، تحت انجماد قرار می‌گیرد. 

مزایا: برخلاف لیپوساکشن که باید ناحیه درمان حتما بزرگ باشد به روش پیشرفته لیپولیز می‌توان ناحیه‌های کوچک را در مدت زمان کوتاهی درمان کرد. به علاوه لیپولیز برای تمام نقاط بدن بسیار کاربرد دارد. البته کرایولیپولیز یک درمان لاغری تاثیرگذار محسوب نمی‌شود، اما ناحیه‌های مشکل ساز و داراری چربی فراوان را به خوبی درمان می کند .

اندولیفت غبغب

اندولیفت با لیزر روشی نوین به منظور تحریک بافت‌ های عمقی به منظور کلاژن‌ سازی و کاهش افتادگی پوست  می‌ باشد. در این نوع فیبری بسیار نازک (بدون حتی نیاز به سوراخ کردن) وارد پوست زیر چانه می‌ شود. سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می‌ شود و لیزر دایود به این فیبر متصل می‌ گردد، و با جابه جایی فیبر ، انرژی لیزر دایود در طیف مادون قرمز تابانده می شود.

مزایا: اندولیفت جراحی بر پایه ی لیزر می‌ باشد که با میزان حداقل تهاجم و به صورت سریع و سرپایی انجام می‌ شود و امروزه در ارائه کار پزشکی کازمتیک (زیبایی شناسی) مورد استفاده فراوان قرار می‌ گیرد اندولیفت یکی از روش های جوانسازی و تاثیرگذار برای پوست صورت و و پوست سایر نواحی بدن است که با کم ترین تهاجم و در کمترین زمان انجام می شود و به جراحی لیفت بسیار شباهت دارد. این روش برخلاف لیفتینگ بدون هیچگونه بیهوشی انجام می شود و هیچ گونه جای بخیه و زخمی از خود باقی نمی گذارد.

لیفت غبغب با نخ

و اما لیفت با نخ برای درمان غبغب از راهکارهای بسیار کم تهاجم و البته بدون عوارض و بدون درد است و محبوبیت زیادی در میان مردم و جوانان دارد و با  بی حس کردن موضعی ناحیه مورد نظر برای انجام زیبایی و با نخ های پلیمری  قابل جذب و سوزنهای نازک قسمتهای شل شده که باعث ایجاد غبغب شدند را بالا می کشد و باعث سفتی  و جمع شدن افتادگی پوست زیر چانه و گردن می شود. گفتنی است علاوه بر لیفت غبغب ، رفع چین و چروک صورت و افتادگی آن نیز با لیفت نخ قابل درمان است. اما باید توجه کنیم که زیر نظر پزشک صورت گیرد.

در این روش جراحتی انجام نمی شود و 24 ساعت بعد از انجام لیفت فرد به روال عادی زندگی برمیگردد.

تزریق کیبلا برای رفع غبغب

در این روش متخصصان با تزریق ژل کیبلا یا  اسید دوکسی کولیک را که ماده ی جذب کننده چربی است با سوزنهای بسیار ظریف در بافت های چربی  غبغب  که از قبل این ناحیه کاملا بی حس شده تزریق می نماید و باعث تخریب سلولهای چربی می شود و  در نهایت مواد زائد دفع می شوند . 2 تا 4 جلسه برای انجام کیبلا لازم است.

تزریق لیپولیز برای رفع غبغب

تزریق لیپولیز از متدهای بسیار موثر و تاثیرگذار برای چربی موضعی صورت و گردن است.  در واقع در هر قسمتی تزریق انجام شود، سلول‌های چربی کاهش می‌یابند. این درمان برای از بین بردن چربی‌های مقاوم به رژیم های سخت و ورزش، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. چین غبغب از مناطقی است که به این درمان به خوبی پاسخ می‌دهد و تایر ان قابل مشاهده است. این روش درمان مورد تایید FDA قرار گرفته است.

مزایا: در اغلب مواقع افرادی که با ورزش کردن به‌ دنبال کاهش وزن و لاغری هستند، گاهی اوقات چربی برخی از قسمت‌های بدن و صورت به هیچ وجه از بین نمی‌رود، در این صورت تزریق می‌تواند راهکار بسیار مناسبی برای آنها باشد.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما