شناسهٔ خبر: 58460278 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

دوئل شاسی‌بلند‌های اقتصادی / مقایسه تیگو هفت و X55 پرو

قیمت تیگو هفت و X۵۵ پرو به‌عنوان دوتا از ارزا‌ن‌ترین شاسی‌بلند‌های فعلی، در کارخانه به‌ترتیب ۹۹۳ میلیون و یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون است. مدل‌هایی که در بازار آزاد ۳۰ درصد گران‌تر معامله می‌شوند

صاحب‌خبر -

فرارو - مقایسه تیگو هفت و X55 پرو، دوئل دوتا از شاسی‌بلند‌های اقتصادی است. مدیران‌خودرو که مونتاژ آن‌ها را برعهده دارد، تیگو هفت را ۹۹۳ میلیون و X55 پرو را نزدیک یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون می‌فروشد، اما در بازار آزاد تقریبا ۳۰ درصد به قیمتشان اضافه می‌شود. مدل‌هایی که به‌خاطر مجهز شدن به پیشرانه‌های ۱.۵ لیتر توربوشارژ رقبای فنی به‌حساب می‌آیند و fi به‌همین دلیل باهم مقایسه می‌شوند.

مقایسه قیمت تیگو هفت و X55 پرو

به گزارش فرارو، قیمت تیگو هفت در کارخانه حدود یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون است و X55 پرو را در نمایندگی نزدیک یک میلیارد می‌فروشند. در فهرست قیمت کارخانه محصولات مدیران‌خودرو مقابل اسم تیگو هفت عدد ۱۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به‌چشم می‌خورد و مدیران‌خودرو ام‌وی‌ام X55 پرو را ۹۹۳ میلیون تومان به خریداران می‌فروشد. همین دوتا مدل در بازار آزاد حدود ۳۰ درصد گران‌تر فروخته می‌شوند. قیمت تیگو هفت در بازار آزاد در اولین روز‌های بهمن امسال به یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان رسیده است و خریداران ام‌وی‌ام X55 پرو بابت مدل‌های صفرکیلومتر آن یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند. البته ارقامی که به‌عنوان قیمت تیگو هفت و ام‌وی‌ام X55 پرو در بازار آزاد گفتیم، اعداد موجود در سایت‌های اقتصادی است وگرنه بین آگهی‌های مربوط به فروش این دو مدل ممکن است با ارقام دیگری روبرو شویم. مثل فروشنده‌هایی که تیگو هفت صفرکیلومتر را در بازه یک میلیارد و ۴۰۰ تا یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون آگهی کرده‌اند. از طرفی قیمت X55 پرو صفرکیلومتر در آگهی‌ها بین یک میلیارد و ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

قیمت تیگو هفت و X55 پرو

مدل

کارخانه

بازار

تفاوت قیمت

تیگو هفت

یک میلیارد و 124 میلیون و 800 هزار تومان

یک میلیارد و 480 میلیون تومان

356 میلیون تومان (30 درصد)

X55 پرو

993 میلیون تومان

یک میلیارد و 350 میلیون تومان

357 میلیون تومان (35 درصد)

مقایسه قیمت تیگو هفت و X55 پرو در بازار مدل‌های کارکرده

تیگو هفت سال ۹۶ روانه بازار شد و مونتاژ X55 پرو از سال ۱۴۰۰ آغاز شد. پس برای مقایسه تیگو هفت و X55 پرو باید سراغ گزینه‌های مشابه برویم. مثلا X55 پرو مدل ۱۴۰۰ را در تهران با کارکرد پنج هزار کیلومتر، یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. در پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو، تیگو هفت مشابهی را که مدل ۱۴۰۰ است و کارکرد آن به پنج هزار کیلومتر می‌رسد، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. یا مثلا ام‌وی‌ام X55 پرو مدل ۱۴۰۰ را با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان می‌فروشند و فروشنده تیگو هفت مدل ۱۴۰۰ که در یک سال قبلی با آن حدود ۱۰ هزار کیلومتر راه رفته، رقم پیشنهادی به خریداران را یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته است.

مقایسه تیگو هفت و X55 پرو در بازار مدل‌های دست‌دوم

مدل

کارکرد

قیمت

X55 پرو

پنج هزار کیلومتر

یک میلیارد و 350 میلیون تومان

تیگو هفت

پنج هزار کیلومتر

یک میلیارد و 400 میلیون تومان

X55 پرو

10 هزار کیلومتر

یک میلیارد و 260 میلیون تومان

تیگو هفت

10 هزار کیلومتر

یک میلیارد و 320 میلیون تومان

مقایسه فنی تیگو هفت و X55 پرو

تیگو هفت و X55 پرو از حیث فنی رقابت نزدیکی دارند. هر دو مدل به پیشرانه‌های چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده‌اند که حجم موتور آن‌ها به ۱.۵ لیتر می‌رسد. با این وجود موتور X55 پرو می‌تواند ۲۳۰ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و ۱۵۷ اسب‌بخار قدرت داشته باشد و آن طرف ماجرا حداکثر گشتاور خروجی و قدرت موتور تیگو هفت به‌ترتیب ۲۱۰ نیو‌تن‌متر و ۱۴۷ اسب‌بخار برآورد می‌شود. با این حال تیگو هفت مصرف سوخت کمتری دارد و در تست‌های مختلف مشخص شده، به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۷ لیتر است. درحالی که این عدد برای X55 پرو به ۷.۱ لیتر می‌رسد. باوجود برتری نسبی تیگو هفت از نظر مصرف سوخت، شتاب آن تاحدودی کمتر از X55 پرو است.

مقایسه مشخصات فنی تیگو هفت و X55 پرو

مشخصات فنی

تیگو هفت

X55 پرو

پیشرانه

چهار سیلندر توربوشارژ

چهار سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

1.5 لیتر

1.5 لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

210 نیو‌تن‌متر

230 نیو‌تن‌متر

حداکثر توان خرجی

147 اسب‌ بخار

156 اسب‌ بخار

حداکثر سرعت

185 کیلومتربرساعت

185 کیلومتربرساعت

شتاب

10.2 ثانیه

10.9 ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

6.7 لیتر در 100 کیلومتر

7.1 لیتر در 100 کیلومتر

برچسب‌ها:

نظر شما