شناسهٔ خبر: 58460203 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

افشاگری از اسرار آیفون و اپل / راز حرف i محصولات شرکت لو رفت

اقتصادنیوز: حرف i در ابتدای کلمه «آیفون» و لوگوی «اپل یا سیب گاز زده» حاوی اسراری هستند که اگر به گذشته بازگردیم و به سخنان بنیانگذار اپل رجوع کنیم، به همه آنها پی می‌بریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، کمپانی اپل در نامگذاری محصولات خود بعضا از حروف و کلماتی استفاده می‌کند که اغلب معنایی اسرار آمیز دارند، شاید بسیاری تا به حال از خود پرسیده باشند، حرف  «i» در ابتدای «واژه آیفون » به معنای چیست، شاید بسیاری نیز به این پرسش پاسخ داده باشند، اما به احتمال زیاد واقعیت درباره حرف « i» با پاسخی که کاربران به این پرسش داده‌اند، بسیار فاصله دارد و جواب درست لزوما آن چیزی نیست که کاربران فکر می‌کنند. استیو جابز در سال ۱۹۹۸ درباره معانی حرف «آی» توضیح داده است. اما داستان لوگوی اپل یا سیب گاز زده نیز نقل جالبی دارد که در این مطلب به آن پرداخته خواهد شد.  

کوچ اپل از چین به هند برای ساخت یک چهارم محصولات

روزنامه‌ سان گزارش داد، آیفون احتمالاً شناخته‌شده‌ترین گجت در جهان است،  اما نام واقعا چه معنایی دارد؟ اپل سنت دیرینه‌ای در چسباندن حرف « i » قبل از نام محصولات خود دارد. محصولات اپل در واقع  iMac، iPod، iPhone، iPad و iTunes را نیز در برمی‌گیرد که همگی با حرف ای آغاز می‌شوند. آیا تا به حال فکر کرده اید که«i» در آیفون به چه معناست؟ قدمت «آی مک» به سال ۱۹۹۸ برمی گردد، به این معنی که حرف «آی» در ابتدای محصولات اپل اپل حدود ۲۵ سال است که با ما همراه بوده است.

البته همه محصولات اپل از«i» در ابتدای حروف خود  استفاده نمی کنند: ما اپل واچ، اپل ایرپاد و اپل تی وی را داریم، که در هیچ یک از آن‌ها حرف «آی» در ابتدای کلمه به کار نرفته است. اما استفاده از حرف «آی» در ابتدای نام محصولات اپل به قدری  به کار رفته که به نظر می‌رسد، باید به معنای چیزی مهم باشد.
 

«آی» در آیفون به چه معناست؟ استیو جابز چه می‌گوید؟

استیو جابز، اسرار آیفون و اپل را فاش می‌کند | حرف i در محصولات شرکت از کجا آمده است؟

در مورد اینکه حرف «i»  در آیفون به چه معناست، دو حدس واضح وجود دارد. اولین مورد iTunes است که حدس بدی نیستاپل قبلا با موتورولا برای ساخت یک تلفن همراه iTunes همکاری کرده بود. طرحی که موفقیت آمیز از آب در نیامده بود.

اما حرف «آی» مربوط به این گوشی (با اجازه از iMac)  به کار رفته، بنابراین نمی تواند پاسخ مناسبی برای حل معمای ما باشد. حدس دوم اینترنت است که به نظر حدس درستی می‌رسد.  حدس دوم «اینترنت» است، که درست است. خوشبختانه استیو جابز در سال ۱۹۹۸ معنای دقیق «i» را فاش کرد. این حرف در واقع مخفف پنج کلمه است که یکی از آنها اینترنت است.

پنج کلمه جادویی عبارتند از: اینترنت (internet)، فرد (individual)، آموزش (instruct)، اطلاع رسانی (inform) و الهام بخش (inspire). شما با دانستن این راز اکنون می‌توانید همه دوستان خود را تحت تاثیر قرار دهید.
 

راز لوگوی اپل

استیو جابز، اسرار آیفون و اپل را فاش می‌کند | حرف i در محصولات شرکت از کجا آمده است؟


این لوگو در ابتدا از رخداد فرود سیب از درخت در برابر دیدگان «اسحاق نیوتن» الهام گرفته شده است. این اتفاق باعث پی بردن نیوتن به نیروی جاذبه شد. اولین نسخه از لوگوی اپل که توسط یکی از بنیانگذاران اپل، ران وین طراحی شده بود،  نیز نیوتن را در حال نشستن زیر یک درخت نشان می‌داد. با این حال، لوگوی اپل که امروزه می شناسیم، خیلی سریع جایگزین آن شد، البته با الگوی رنگین کمانی پوشیده شده است.

​قمار مایکروسافت در هوش مصنوعی

نکته مهم در این است که لوگوی امروزی اپل مانند سیبی است که گازی به آن زده شده. راب جانوف که این لوگو را طراحی کرده است می گوید که این لوگو با یک گاز به سیب طراحی شده است تا با گیلاس اشتباه گرفته نشود.به درخواست استیو جابز، بنیانگذار اپل، طرح رنگی رنگین کمان برای دادن جلوه‌ای «انسانی» به لوگوی شرکت انتخاب شد. ارائه هر گونه تصویری از اسحق نیوتن در لوگو از آن زمان توسط اپل رها شده است.طرح رنگی «رنگین کمان» نیز که در ابتدا به پیشنهاد استیو جابز به لوگو افزوده شده بود، نیز در نهایت در سال ۱۹۹۹ حذف شد و به دنبال آن لوگوهای آبی و سپس شیشه‌ای و کروم، کنار گذاشته شدند. زمینه لوگوی فعلی در حال حاضر یا به طور کلی سفید یا سیاه است. استیو جابز  نام اپل را برای این کمپانی در زمانیکه رژیم میوه خواری داشت و در حال بازدید از یک باغ بود، انتخاب کرد.

نظر شما