شناسهٔ خبر: 58460152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مالکی:

دولتمردان آذربایجانی صبوری به خرج دهند/خدشه‌ای به روابط سیاسی دو کشور وارد نمی‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار صبوری و متانت دولتمردان آذربایجانی نسبت به حادثه حمله به سفارت این کشور شد و گفت: مسئولان دولت آذربایجان باید صبوری به خرج دهند تا ابعاد این مسئله بررسی شود و از طریق دستگاه دیپلماسی و سفیر کشورمان گزارشی به دولتمردان آذربایجان ارائه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران اظهار کرد: تعرض به یک سفارتخانه حرکتی است که با هر انگیزه‌ای انجام شود مورد تایید نیست. در اتفاق اخیر نیز با توجه به اینکه مشخص شد انگیزه فرد مهاجم مسائل شخصی بوده است، معتقدیم همین اتفاق نیز نباید رخ می‌داد زیرا درون سفارت یک کشور رخ داده است.

وی با اشاره به تاکید مسئولان امنیتی ایران بر رابطه برادری بین جمهوری آذربایجان و ایران افزود: این دو کشور از سال‌ها پیشینه تاریخی برخوردار هستند و به طور قطع ایران اجازه نخواهد داد که کسی به سفارت کشوری مانند آذربایجان تعرض کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواستار صبوری و متانت دولتمردان آذربایجانی نسبت به این حادثه شد و گفت: از دولتمردان این کشور انتظار می‌رود که تحت تاثیر شانتاژهای غربی‌ها نسبت به برادران ایرانی خود قضاوت منفی نداشته باشند.

وی با اشاره به احتمال وقوع چنین رخدادهایی در همه کشورهای دنیا خاطرنشان کرد: معمولاً این‌گونه اتفاقات با انگیزه یا بدون انگیزه در سراسر دنیا رخ می‌دهد اما جمهوری اسلامی ایران نسبت به آذربایجان حساس است و ما آنها را از خود می‌دانیم، پس به‌طوردقطع جلوی بعضی شیطنت‌ها باید گرفته شود.

مالکی ادامه داد: برخی کشورها به دنبال آن هستند که از این موضوع، هرچند که شخصی بوده است، به عنوان عاملی برای ایجاد تنش استفاده کنند که با توجه به شناختی که از مسئولان آذربایجانی داریم، این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی از بررسی ابعاد این موضوع در نشست روز یکشنبه _نهم بهمن_کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد و گفت: در این نشست از دستگاه‌های امنیتی درباره این مسئله توضیح خواسته خواهد شد، مواضع نیز اعلام شده است اما در کنار نگرانی از وقوع این حمله مسلحانه و پیگیری این موضوع، معتقدیم که هیچ خدشه‌ای بین روابط سیاسی دو کشور به وجود نخواهد آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مسئولان دولت آذربایجان باید صبوری به خرج دهند تا ابعاد این مسئله بررسی شود و از طریق دستگاه دیپلماسی و سفیر کشورمان گزارشی به دولتمردان آذربایجان ارائه خواهد شد.

نظر شما