شناسهٔ خبر: 58460107 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مشکل بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی در قزوین حل شد

مدیر عامل تاکسیرانی قزوین از حل مشکل بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدرضا وثوق نیا، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قزوین در این باره اظهارداشت: از سال بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی حل شد۹۳ سایت بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی درون شهری محدود شد و فقط رانندگان قدیمی که قبل از این تاریخ ثبت نام کرده بودند می‌توانستند از مزایای بیمه دولتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: چند سالی  است رانندگان تاکسی مشکل دارند و کسانی که بعد از سال ۹۳ تاکسی و یا وانت بار خریداری کرده اند بیمه ندارند و به صورت اختیاری بیمه شده بودند و بر اساس توافقی که امسال انجام شده کسانی که راننده تاکسی نیستند با افراد فعال تاکسیران جابجا می شوند .

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قزوین تصریح کرد: برخی از رانندگان به صورت خودجوش به دیوان عدالت اداری مراجعه و شکایت کرده اند و بصورت موردی رای گرفته اند و در حال حاضر ۲۰۰ راننده رای گرفته و از مزایای بیمه بهره‌مند شده اند و پرونده ۱۵۰ راننده هم در دست بررسی در دیوان عدالت است.

وثوق نیا 1

وثوق نیا یادآورشد: برخی رانندگان وانت هم در حال اقدام هستند تا از مزایای بیمه برخوردذار شوند.

این مسئول تصریح کرد: تاکسیرانی قزوین در حال حاضر ۳ هزار و پانصد راننده دارد که حدود ۸۰۰ نفر آن‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند که هم از طریق خودشان و از سوی سازمان تاکسیرانی در حال پیگیری است تا افراد غیر فعال حذف شده و رانندگان فعال جایگزین شوند. 

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما