شناسهٔ خبر: 58455886 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

محور مولوی به‌طور روزانه ساماندهی می‌شود:

ساماندهی کهنه‌فروشان خیابان مولوی در منطقه ۱۲

شهردار منطقه ۱۲ از طرح ساماندهی کهنه‌فروشان به صورت روزانه در خیابان مولوی حدفاصل چهارراه مولوی تا میدان محمدیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی با اشاره به اهمیت ویژه محله مولوی در منطقه ۱۲ گفت: این محله اماکن مهمی از جمله بازار مولوی، بازارچه پارچه‌فروش‌ها، کلیسای طاطاووس، کوچه باغ ایلچی و… را در دل خود جای داده و همین امر موجب شده شهروندان بسیاری روزانه به قصد خرید و بازدید از بافت تاریخی پا به این محله بگذارند.

یزدی به حضور افرادی که هر روز ساعت ۲ بعدازظهر تا پاسی از شب اقدام به کهنه‌فروشی و ایجاد سد معبر در پیاده‌روها و معابر خیابان مولوی می‌کنند، اشاره کرد و افزود: وجود کهنه‌فروشان در خیابان مولوی و اقدام آن‌ها به فروش اجناس غیرمرغوب در پیاده‌روها، موجب سد معبر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده است.

وی با اشاره به حساسیت این محله از حیث قرارگیری در مرکز شهر و بافت قدیمی تهران بیان کرد: به منظور حذف زوائد بصری و جلوگیری از بروز مشکلات زیست‌محیطی که در اثر حضور کهنه‌فروشان ایجاد می‌شود، رفع سد معبر در این محور از اهمیت به‌سزایی برخوردار بود و در دستور کار قرار گرفت.

شهردار قلب طهران در مورد اجرایی‌شدن طرح ساماندهی خیابان مولوی توضیح داد: از ابتدای هفته، خیابان مولوی حدفاصل چهارراه مولوی تا میدان محمدیه که مشکلاتی به دلیل تجاوز کهنه‌فروشان در معابر رفت‌وآمد شهروندان ایجاد کرده، همچنین مشکلات ترافیکی، بهداشتی و اقتصادی که از سوی کهنه‌فروشان به وجود آمده، طرح ساماندهی به صورت روزانه انجام می‌شود.

مرتضی اشرفی، شهردار ناحیه ۴ منطقه ۱۲ در مورد این طرح گفت: طرح ساماندهی خیابان مولوی حدفاصل چهارراه مولوی تا میدان محمدیه به همت شهرداری و با همکاری کلانتری ۱۱۶ مولوی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی افرادی که اقدام به کهنه‌فروشی در خیابان مولوی می‌کنند، بزهکارند که با اجرایی‌شدن طرح ساماندهی به جز رفع مزاحمت و ایجاد زیبایی بصری، شاهد کاهش سرقت‌های خرد در این منطقه هم خواهیم بود.

برچسب‌ها:

نظر شما