شناسهٔ خبر: 58454099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایتخت مهیای برگزاری جشن‌های دهه فجر

۱۱۰ نقطه پایتخت برای اجرای برنامه‌های دهه فجر پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۱۱۰ نقطه در ۲۲ منطقه در نظر گرفته شد تا میعادگاهی در شهر تهران ایجاد شده و بتوانیم تدارک بهتری برای خدمت به مردم در دهه فجر داشته باشیم، همچنین برنامه‌هایی در مراکزی مانند برج میلاد، برج آزادی، دریاچه شهدای خلیج فارس و اراضی عباس‌‍ آباد برگزار می‌شود.

محمد امین‌ توکلی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: امسال در نظر داریم اعیاد فجر و عید را به هم متصل کنیم؛ جشن ها از ماه رجب آغاز و در نیمه شعبان مهمانی ۱۰ کیلومتری برگزار و به دنبال آن نیز برنامه های دهه فجر و عید نوروز برگزار می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه از محوریت مساجد، گروه های فرهنگی، NGO ها و سمن ها بهره می بریم، افزود: شهروندان در موضوعات مختلف فرهنگی و ورزشی با هم رقابت می کردند تا قهرمان های محل و نخبگان شناسایی شوند.

برگزاری جشنواره‌های سراسری آرمان در تهران و سایر کلانشهرها

محمد امین‌ توکلی زاده در ادامه گفت: جشنواره آرمان به یاد شهید آرمان علی وردی را برگزار می کنیم تا آرمان های انقلاب اسلامی را زنده نگهداریم.

معان شهردار تهران همچنین از تمهیدات برای رفع مشکلات ترافیکی در مراسم ها خبرداد و افزود: در تمام جشن ها یک ضلع برگزارکننده پلیس راهور است در زمینه برگزاری این جشن که چگونگی برگزاری آن اعلام می شود؛ معاونت ترافیک شهرداری آسیب شناسی این طرح را انجام داده و تصمیم داریم تا این جشن بدون مشکل برگزار شود.

محمد امین توکلی زاده افزود: برگزاری برخی از رخدادهای شهری، امکان دارد تا رفت و آمد در شهر را نیمه تعطیل کند و محدودیت هایی ایجاد شود، اما در نظر داریم تا محدودیت ها به حداقل برسد.

وی گفت: کارهای هماهنگی جشن ۱۰ کیلومتری در حال انجام است و هنوز مسیر آن مشخص نشده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به سرانه هزینه شهرداری تهران برای معتادان متجاهر و گرمخانه ها افزود: سرانه مصوب ستاد مبارزه با مواد مخدر درخصوص معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ حدود ۴۲ هزار تومان است، اما آنچه ما در این مراکز هزینه می کنیم؛ بسیار متفاوت است.

محمد امین توکلی زاده با بیان اینکه سال گذشته این هزینه ۳۷۵۰۰ تومان تعیین شده بود، تاکید کرد: در حال حاضر در گرمخانه های تهران به ازای هر نفر ۷۰ هزار تومان شهرداری تهران هزینه می کند.

تعطیلی مراکز بهاران در دوره‌ گذشته مدیریت شهری

معاون شهردار تهران در ادامه درباره فعالیت مراکز بهاران گفت: در دوره گذشته مراکز بهاران تعطیل شدند، اما در این دوره هدف گذاری ما ایجاد ظرفیت های جدید در این حوزه است.

محمد امین توکلی زاده افزود: توانمند سازی مراکز بهاران تحت عناوین دیگر راه اندازی شد؛ برخی از این مراکز تغییر کاربری داده بود و یا در اختیار سازمان های دیگر قرار گرفته بود، اما در یک سال اخیر مرکز طراوت را سپاه راه اندازی کرد، سازمان بهزیستی مرکز شفق را بهبود بخشید و فراجا نیز مرکز سروش را با حمایت های شهرداری تهران ایجاد کرد.

آمادگی شهرداری برای ایجاد مراکزی برای نگهداری ترنس‌ها

معاون شهردار تهران درباره ایجاد مراکزی برای نگهداری ترنس ها گفت: ترنس ها کوچکترین دایره آسیب های اجتماعی در شهر تهران است و ایجاد گرمخانه یا مرکز نگهداری برای این افراد بر عهده سازمان بهزیستی است و شهرداری تهران حاضر است در این زمینه کمک کند.

محمد امین توکلی زاده افزود: در گفتگویی که با بهزیستی داشتیم، پیشنهاد دادیم یا آنها مرکزی را ایجاد کنند یا اینکه ما بخشی از مراکز خودمان را در اختیار این افراد قرار دهیم.

نظر شما