شناسهٔ خبر: 58453897 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد

دانشگاه‌ها در راستای پاسخ به نیازها باید ماموریت‌گرا شوند

علی خسروجردی

رئیس سازمان امور دانشجویان، ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌های کشور در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و گره‌گشایی مشکلات را یک ضرورت دانست و با تأکید بر اهتمام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه، گفت: اگر دانشگاه نتواند بر اساس نیازهای منطقه خود گام بردارد، در واقع به رسالت خود عمل نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر هاشم داداش‌پور در بازدید از دانشگاه هرمزگان و در نشست اعضای هیئت‌رئیسه و مدیران حوزه دانشجویی با بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: دانشگاه هرمزگان با دیگر دانشگاه‌های کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی باید دارای تمایز در نوع ماموریت و بازتعریف رشته‌های درسی باشد و برپایه اقتصاد دریا پایه، صنایع معدنی و فلزی، صنایع نفت و خدمات پشتیبان ماموریت‌های خود را سازمان دهد.

دکتر داداش‌پور افزود: ایجاد دانشکده‌های حمل و نقل دریایی، شیلات و صنایع غذایی، دریانوردی، صنایع و معادن، زیست دریایی، تجارت دریایی، نفت و مدیریت لجستیک بندری علاوه بر خدمت‌رسانی به منطقه، این دانشگاه را متمایز از دیگر دانشگاه‌ها می‌کند و در راستای کارآفرینی، خوداتکایی مالی و جذب دانشجو در رشته‌های مرتبط از داخل و خارج موفق‌تر عمل خواهد کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های کشور با توجه به موقعیت و رسالت خود نیاز به بازتعریف اساسی دارند، اظهار کرد: امروز دانشگاه‌های کشورمان می‌توانند با توجه به گسترش فضای فناوری‌های نوین به مرکز تولید و خلق ثروت تبدیل شوند. همچنان که در بسیاری از کشورهای دنیا دانشگاه‌ها با صنعت مرتبط شده و به خوداتکایی مالی نیز رسیده‌اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: به طور جدی بایستی دانشگاه‌های کشورمان با بخش صنعت، ارتباط برقرار کرده و به سمت خوداتکایی حرکت کنند و شرایط به گونه‌ای باشد که بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و حتی علوم انسانی چنانچه با مشکل مواجه شدند، بدانند که راهی جز مراجعه به دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه ندارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، وی در پایان با اشاره به عزم دولت برای جهش در بخش‌های مختلف از جمله علم و دانش و فناوری و نیز با توجه به تحریم‌های شدید دشمنان دین و ملت، گفت: برای موفقیت و آبادانی کشور هیچ راهی جز حمایت از ایده‌های جوانان نخبه وجود ندارد و اگر دانشگاه‌ها خود را با نیازهای جامعه تطبیق داده و دنبال چاره جویی و راهکار علمی و عملی باشند، بی شک‌ در این عرصه نیز موفق خواهیم شد و می‌توانیم توسعه و پیشرفت را برای کشور به ارمغان آوریم.

انتهای پیام

نظر شما