شناسهٔ خبر: 58450060 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

از کدام شرکت، بیمه بدنه بخریم؟

در سال‌های اخیر با روند افزایش قیمت خودرو در ایران شاهد افزایش تقاضا برای بیمه ی بدنه بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

بیشتر صاحبان خودروهای وارداتی و گران‌قیمت برای حفظ امنیت بیشتر و آسودگی خاطر خود بیمه بدنه با پوشش‌های مختلف را خریداری می‌کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، نگرانی خاصی بابت خسارت‌های احتمالی نداشته باشند.

فاکتورهای یک بیمه بدنه خوب؛ متناسب با قیمت خودرو، شرایط مالک خودرو و عوامل بسیار دیگری ممکن است متفاوت باشد اما با مطالعه نکات کلی درباره انتخاب و خرید بیمه بدنه می‌توان خریدی هوشمندانه و به‌صرفه‌تر را تجربه کرد.

قبل از خرید، پوشش‌های شرکت‌های بیمه را باهم مقایسه کنید. اولین و مهم‌ترین نکته قبل از خرید بیمه بدنه، مقایسه میزان پوشش و خدمات شرکت‌های بیمه‌ مختلف است. قبل از خرید باید استعلام بیمه بدنه و پوشش‌های مختلف را بررسی کنید که معمولا با دو نوع پوشش روبه‌رو خواهید شد.
پوشش اصلی و پوشش فرعی که هرکدام از آن‌ها خسارت ناشی از حوادث مختلفی را پوشش می‌دهند. شرکت‌های بیمه در ارائه پوشش اصلی یکسان؛ اما در ارائه خدمات پوشش فرعی باهم متفاوت هستند. پس ضروریست قبل از اقدام به خرید حتما خدمات و شرایط شرکت‌های مختلف را باهم مقایسه کنید.

برای مثال در پوشش فرعی مواد شیمیایی اگر بدنه ماشین شما توسط فرد دیگری به‌وسیله مواد شیمیایی(مثل اسید) آسیب ببیند برخی از شرکت‌های بیمه خسارت ناشی از این اتفاق را به شما پرداخت خواهند کرد.
برای مطلع شدن از جزئیات این پوشش‌ها و خدمات شرکت‌های مختلف خرید آنلاین بیمه بدنه یک راهکار به‌روز و کارآمد است. چرا که امکان مقایسه تمام شرکت‌های بیمه‌ را به شما خواهد داد.

بیمه‌بدنه را مثل سایر بیمه‌ها می‌توان به دو روش آفلاین و آنلاین خرید و تمدید کرد همان‌طور که در بالا اشاره شد، مزیت خرید آنلاین بیمه بدنه نسبت به روش‌های آفلاین بیشتر است.

نکاتی مهمی که قبل از خرید بیمه بدنه باید بدانیم!

برای معرفی مزیت‌های دیگر خرید آنلاین بیمه‌بدنه بیایید باهم سایت بیمه‌بازار به عنوان یکی از معتبرترین سایت‌های فروش بیمه را درنظر بگیریم. بیمه‌بازار بعد از سال‌ها تحقیق و توسعه امروزه توانسته با ارائه اطلاعات و امکانات منحصربه‌فرد تجربه خرید بیمه بدنه را از دنیای آفلاین به دنیای آنلاین منتقل کند.
میزان توانگری مالی شرکت ارائه‌کننده بیمه بدنه را بسنجید!
شما نه‌تنها قبل از خرید بیمه بدنه می‌توانید خدمات شرکت‌های بیمه را باهم مقایسه کنید بلکه میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه مختلف را نیز می‌توانید با هم مقایسه کنید. میزان توانگری مالی یک شرکت بیمه به معنی میزان بازپرداخت خسارت مالی به مالک خودرو است، به همین دلیل اطلاع داشتن از میزان توانگری مالی هر شرکت می‌تواند در تصمیم نهایی و خرید شما بسیار تاثیرگذار باشد.

تعداد شعب پرداخت خسارت بیمه و زمان پاسخ‌گویی را بررسی کنید!

با توجه به مراحل دریافت خسارت در بیمه بدنه که در اکثر موارد به مراجعه حضوری و بررسی خودرو و نظر کارشناسان بیمه وابسته است، بررسی تعداد و آدرس‌های شعب شرکت بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.
با اطلاعاتی که بیمه‌بازار به شما ارائه می‌دهد، در جداول جداگانه تعداد شعب و میانگین زمان پاسخ‌گویی و رسیدگی به پرونده در هر شرکت بیمه را می‌توانید مشاهده و بررسی کنید.

از کدام شرکت، بیمه بدنه بخریم؟

علاوه‌بر این‌ها مراحل خرید تا صدور بیمه‌نامه در سایت بیمه‌بازار در راحت‌ترین حالت ممکن در نظر گرفته شده است. شما تنها با طی کردن 5 مرحله به صورت آنلاین بیمه‌ بدنه خود را انتخاب و خرید خواهید کرد. همچنین بیمه‌نامه کمتر از یک‌روز کاری صادر خواهد شد و در صورت تمایل نسخه فیزیکی به صورت رایگان درب منزل شما ارسال خواهد شد.

نظر شما