شناسهٔ خبر: 58448951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مرکزی:

اندیشه ورزی در نظام هویتی استان مرکزی یک اقدام مستمر خواهد بود

اراک- استاندار مرکزی گفت: اندیشه ورزی در نظام هویتی یک اقدام مستمر خواهد بود و یکی از اجزای مهم آن همایش هویت و پیشرفت استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر شنبه در دیدار اعضای هیئت اندیشه ورز هویت استان مرکزی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: استان مرکزی با وجود مولفه های قدرتمند هویتی، نظام هویتی کارآمد را ندارد و این مسئله هم در سفر مقام معظم رهبری به استان تاکید شده و ایشان در دیداری که با اعضای ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ بار دیگر به مسئله هویت تاکید کردند.

استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی به دلیل نوپا بودن و کوتاهی قدمت برخی از شهرستان ها، مهاجر پذیر بودن، قالب صنعتی و عوامل متعدد دیگر در مسئله هویت به جایگاه لازم نرسیده لذا دولت سیزدهم در راستای تشکیل یک نظام با قوام هویتی اقدامات مهمی شروع کرده و در طی یکسال گذشته اقدامات قابل توجهی از جمله تشکیل هیئت اندیشه ورز هویت انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه ای از نخبگان، صاحب نظران و کارشناسان برجسته از سراسر استان در حوزه هویت در هیئت اندیشه ورز استان مرکزی سازماندهی شده اند، گفت: در جلسات جانبی روسای دانشگاه ها و صاحب نظران دیگری هم به جمع شورا اضافه می شوند.

مخلص الائمه تاکید کرد: نیازمند این هستیم مسئله هویت در استان مرکزی به یک گفتمان تبدیل شود و هرکدام از بخش های مختلف استان از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مورد مسائل زیربنایی استان سخن می گویند به نظام هویتی استان نیز بپردازند.

وی افزود: از میان تمام موضوعات مهمی که می توانست در تضارب با هویت قرار بگیرد اعضای هیئت اندیشه ورز هویت استان موضوع پیشرفت را انتخاب کردند.

استاندار مرکزی بیان کرد: مولفه هایی که می تواند جامعه ما را هم در سطح کلان و هم سطح خرد نسبت به سایر جوامع متمایز کند و می تواند موجب پیشرفت و حرکت تعالی شود در این همایش بررسی می شود.

وی با تاکید بر اینکه مجموع اقداماتی که باید در نظام هویتی انجام شود تنها برگزاری همایش نیست، گفت: اندیشه ورزی در نظام هویتی یک اقدام مستمر خواهد بود و یکی از اجزای مهم آن همایش است که مسائل علمی و پژوهشی در آن انجام می شود و آغازی برای گفتمان سازی خواهد بود.

مخلص الائمه افزود: البته اعتقاد داریم گفتمان نظام هویتی در استان مرکزی تا حدودی شکل گرفته و در بخشی از جلسات واژه های هویتی تبادل می شود و مشخص است توجهات به طور نسبی با مسئله هویت جلب شده و توجه نماینده ولی فقیه در استان نیز قطعاً برکات فراوانی خواهد داشت و موثر است.

وی اضافه کرد: باید به سطحی برسیم که هر شهروند استان به اهلیت به استان مرکزی افتخار کند و بداند واجد چه ویژگی های هویتی متمایز کننده ای است و این قطعاً در سرنوشت خود و جامعه آن قطعاً موثر است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: حوادث اخیر ناشی از بی توجهی به مولفه های هویتی و آسیب های ناشی از آن است و در این همایش نقش نظام هویتی در پیشرفت استان بررسی خواهد شد.

نظر شما