شناسهٔ خبر: 58448808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار وزیر دفاع آلمان درباره کمبودها در ارتش

وزیر دفاع جدید آلمان درباره کمبودها در ارتش آلمان به ویژه در زمینه تهیه تانک هشدار داده و بودجه و تسهیلات در نظر گرفته شده برای ارتقاء تسلیحات و تجهیزات ارتش را کافی ندانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع جدید آلمان مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن دچار توهم نیست و هشدار می دهد که ارتش آلمان نمی تواند در کوتاه مدت نیازهای تانک خود را برآورده کند. وی تاکید کرد که صندوق ویژه مصوب سال گذشته برای نوسازی نیروها و ارتش بسیار کم بود.

بوریس پیستوریوس، دارایی های ویژه 100 میلیارد یورویی در نظر گرفته شده برای ارتش آلمان را کافی نمی داند. پیستوریوس به زوددویچه سایتونگ گفت: 100 میلیارد کافی نخواهد بود. ما همچنین با هر سیستم جدید هزینه های نگهداری جدیدی داریم. بنابراین با هر دستگاه جدید هزینه های جاری جدید و بالاتری وجود دارد.

وزیر دفاع جدید آلمان همچنین بودجه عادی حدود 50 میلیارد یورو در سال را در بلندمدت ناکافی می داند. وی در این باره گفت: فکر نمی کنم این کافی باشد. وی تاکید کرد: کارشناسان دفاعی هشدار داده‌اند که خط اعتباری ویژه 100 میلیارد یورویی برای تجهیز مجدد ارتش آلمان به طور جامع و مدرن کافی نخواهد بود.

هوگل"، کمیسر پارلمانی نیروهای مسلح آلمان هم اخیراً از نیاز مالی 300 میلیارد یورویی برای ارتش صحبت کرده است. پیستوریوس اعتراف کرد که ارتش آلمان فورا و به سرعت به تدارکات نیاز دارد. به گفته وی همچنین به دلیل تحویل تسلیحات و اکنون نیز ارائه تانک به اوکراین این امر ضرورت دارد.

وزیر دفاع آلمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: آلمان در کوتاه مدت قادر به پاسخگویی به تقاضا ها نخواهد بود. وی افزود: در میان مدت و بلندمدت، ما نیاز به ایجاد یک صنعت تسلیحاتی در اروپا داریم که بتواند این کار را انجام دهد. همه مجبور نیستند هر سیستم تسلیحاتی را توسعه دهند و ما باید به سیستم‌های تسلیحاتی استاندارد در اروپا برسیم.

پیستوریوس از اتحاد نزدیک با صنعت برای گسترش ظرفیت های تولید و تسریع تحویل خبر داد. وی تاکید کرد که هفته آینده او با صنعت تسلیحات پشت میز مذاکره خواهد نشست. وزیر دفاع آلمان گفت: ما باید در تدارکات سریعتر عمل کنیم.

"آندره ووستنر"، رئیس اتحادیه بوندس ور هم اخیرا در گفتگویی اعلام کرد که با تحویل پیش بینی شده تانک‌های جنگی لئوپارد از آلمان به اوکراین، آمادگی عملیاتی ارتش بیشتر تضعیف خواهد شد. ووستنر تاکید کرد: این تحویل از یک طرف برای اوکراین خوب بود، از طرف دیگر برای آمادگی عملیاتی ارتش آلمان بد بود.

وی افزود: نباید باور کرد که جنگ اوکراین تا دو یا سه ماه دیگر به پایان می رسد و تانک‌هایی که قبلاً توسط آلمان تحویل داده شده و وعده داده شده اند باقی می‌مانند. وستنر از سیاستمداران خواست که این صنعت را تقویت کنند تا تجهیزات لازم در سال‌های آینده در دسترس باشد. وی در این باره گفت: اگر ما می‌خواهیم نه تنها از اوکراین حمایت کنیم، بلکه همچنین خود شایستگی و قابلیت دفاعی داشته باشیم سیاست باید این صنعت را تقویت کند تا تجهیزات لازم در سال‌های آینده در دسترس باشد.

اخیرا رسانه‌های آلمانی گزارش‌های زیادی را از کمبود تجهیزات در ارتش آلمان منتشر کردند که این مسئله در پی رسوایی‌های دیگر منجر به کناره گیری کریستین لامبرشت وزیر دفاع سابق آلمان و روی کار آمدن پیستوریوس شد.

در ماه اکتبر هم نشریه «بیزینس اینسایدر» به نقل از منابع صنایع دفاعی و پارلمانی آلمان گزارش داد که ارتش آلمان فقط برای یک یا دو روز جنگ مهمات در اختیار دارد.

پیستوریوس در بخش دیگری از این گفتگو تحویل جنگنده های آلمانی به اوکراین را رد می کند. او گفت: فکر می‌کنم این موضوع منتفی است. هواپیماهای جنگی بسیار پیچیده‌تر از تانک‌های اصلی جنگ هستند و برد و قدرت آتش کاملاً متفاوتی دارند.

پس از توافق آلمان و سایر کشورهای غربی برای تامین تانک های جنگی به اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از جمله درخواست هواپیمای جنگی را کرده است. با این حال، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز تحویل هواپیماهای جنگنده را رد کرد.

در عین حال، پیستوریوس تاکید کرد که پدافند هوایی اوکراین باید بیشتر تقویت شود. وی تاکید کرد که در این کشور، از جمله، تانک های ضد هوایی از نوع گپارد ساخت آلمان استفاده می شود که مشکلاتی در زمینه تامین اداوات و مهمات برای آن ها وجود دارد. آلمان می خواست مهمات ساخت سوئیس برای این تانک را به اوکراین بدهد. اما این توسط دولت در برن ممنوع بود. برزیل و قطر دیگر تامین کنندگان بالقوه مهمات این نوع تانک ها هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما