شناسهٔ خبر: 58448722 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«ChatGPT» برای تنظیم خودش لایحه نوشت!

هستی وفایی

ربات هوش مصنوعی «ChatGPT» لایحه‌ای برای تنظیم هوش مصنوعی نوشته است و اکنون یکی از نمایندگان کنگره آمریکا درخواست تصویب آن را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، تد لیو(Ted Lieu)، نماینده کالیفرنیا، امیدوار است که لایحه‌ای که برای تنظیم هوش مصنوعی با استفاده از «ChatGPT» نوشته شده است، به تصویب کنگره برسد. او اقدامی غیر اجباری ارائه خواهد کرد که مجلس نمایندگان را به سوی بررسی هوش مصنوعی هدایت می‌کند، این لایحه به طور کامل توسط هوش مصنوعی «ChatGPT» نوشته شده است.

تد لیو(Ted Lieu) این لایحه استاندارد که از تمرکز کنگره بر هوش مصنوعی حمایت می‌کرد را بدون اینکه اعلام کند توسط هوش مصنوعی نوشته شده است، ارائه کرد. این لایحه بر وظیفه کنگره برای اطمینان از توسعه و استقرار هوش مصنوعی به شیوه‌ای ایمن و اخلاقی تاکید دارد و می‌خواهد که در این مورد به حقوق و حریم خصوصی آمریکایی‌ها احترام گذاشته شود.

لیو همچنین از کنگره می‌خواهد که کمیسیونی غیرحزبی ایجاد کند که توصیه‌هایی در مورد روند تنظیم هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

اخلاقیات و ظهور «ChatGPT»

همانطور که «ChatGPT» در یادداشتی در نیویورک تایمز توسط تد لیو نوشته شده است، پیشرفت‌های سریع در فناوری هوش مصنوعی مستلزم اقدام فوری برای اطمینان از استفاده از هوش مصنوعی با روش‌های ایمن، اخلاقی و سودمند برای جامعه است. خطرات هوش مصنوعی می‌تواند بیشتر از مزایای آن باشد.

ظهور هوش مصنوعی(AI) و ابزارهایی مانند «ChatGPT» باعث نگرانی جامعه دانشگاهی در مورد تقلب در کلاس درس شده است. با این حال، تد لیو، نماینده کنگره، که دارای مدرک علوم کامپیوتر است، در یادداشت خود که در نیویورک تایمز منتشر شده است، تاکید کرد که خطرات مرتبط با هوش مصنوعی فراتر از این‌ها است. او نوشت که اگر هوش مصنوعی کنترل و تنظیم نشود، آسیب ناشی از آن می‌تواند شدید و حتی مرگبار باشد. پیشینه این نماینده کنگره در زمینه فناوری به او درک منحصر به فردی از پیامدهای بالقوه توسعه و استقرار کنترل نشده هوش مصنوعی می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نویسنده‌ای رازآلود به نام ChatGPT

تد لیو، نماینده کنگره در این یادداشت نوشت که از پیشرفت‌هایی که هوش مصنوعی برای جامعه به ارمغان می‌آورد هیجان زده است، اما همچنین نگران آسیب احتمالی ناشی از هوش مصنوعی است که به درستی تنظیم نشده است. او اولین عضو کنگره نیست که موضوع هوش مصنوعی را در کنگره مطرح می‌کند. به تازگی، جیک اوچینکلاس(Jake Auchincloss)، نماینده ایالت ماساچوست، در مجلس نمایندگان سخنرانی را ارائه داد که توسط «ChatGPT» نوشته شده بود و خاطرنشان کرد که برای کنگره مهم است که درباره سیاست هوش مصنوعی بحث کند و از آن عقب نماند مانند اتفاقی که در مورد شبکه‌های اجتماعی افتاد.

اعضای مجلس آموزش هوش مصنوعی می‌بینند

کوین مک کارتی(Kevin McCarthy)، رئیس مجلس نمایندگان، اعلام کرد که تمامی اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در زمینه هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی آموزش خواهند دید تا اطمینان حاصل شود که امنیت ملی کشور حفظ می‌شود. در پاسخ به این سوال که آیا کنگره نیاز به یادگیری در مورد این فناوری دارد یا خیر، جان تون(John Thune)، عضو جمهوری خواه مجلس سنا، اذعان کرد که درک این فناوری می‌تواند پیامدهای مهمی داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما