شناسهٔ خبر: 58448058 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بروجردی: روابط ایران و چین مستقل از سرنوشت برجام است

تهران – ایرنا – رئیس انجمن دوستی ایران وچین با اشاره به روند تحولات مرتبط با برجام، تاکید کرد سونوشت برجام هر چه که باشد، روابط ایران و چین در مسیر پیشرفت خود ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای انجمن دوستی ایران و چین، بروجردی در سومین نشست فصلی این انجمن، یکی از اهداف اصلی این سازمان مردم نهاد را کمک به دولت و دستگاه های ذی‌ربط برای کمک به پیشبرد روابط ایران و چین از جمله اجرایی کردن سند همکاری ۲۵ ساله دو کشور دانست.

وی یادآور شد که انجمن در حال انجام تلاش هایی برای کمک به محقق شدن بخشی از این سند از جمله درحوزه احداث خطوط ریلی پرسرعت در کشور توسط چینی ها، وارد کردن فناوری ساخت خودروهای برقی از چین و گردشگری است.

بروجردی تصریح کرد: در مجموع باید گفت کارها در مسیر اجرای سند همکاری ۲۵ ساله ایران وچین سرعت لازم و مطلوب را ندارد و همه نهادها و دستگاه های ذیربط دراین زمینه نیازمند حرکت جدی تر و سریع تر هستند.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین همچنین با اشاره به روند تحولات مرتبط با موضوع برجام، روابط ایران و چین را مستقل از سرنوشت این توافق دانست و تاکید کرد: سرنوشت برجام هر چه که باشد، باید روند همکاری ایران و چین در مسیر پیشرفت خود ادامه یابد و کار با چین باید به عنوان یک سیاست دائم دنبال شود و تصور می کنم رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران هم همین است.

بروجردی به اشاره به برنامه سفر پیش روی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین ، این سفر را فرصتی بسیار مغتنم برای ایجاد یک تحرک جدی در روند اجرای سند همکاری ۲۵ ساله میان دو کشور دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما