شناسهٔ خبر: 58447650 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مرکز تحقیقات پزشکی قانونی رتبه ۶ کشوری را کسب کرد

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که بر اساس نتایج ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی مراکز تحقیقات وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (دولتی-خصوصی) در سال ۱۴۰۰، مرکز تحقیقات پزشکی قانونی رتبه ششم را بین ۱۲۱ مرکز تحقیقات بالینی بدون ردیف مستقل بودجه و با بیش از ۱۰ سال فعالیت در کشور کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان پزشکی قانونی کشور، طبق نتایج این ارزشیابی، مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با دو طرح تحقیقاتی اثرگذار بر اقتصاد، یک ثبت اختراع ملی، ۸۴ مقاله شامل ۴۶ مقالهISI، یازده مقاله Pubmed، بیست‌ودو مقاله Scopous و پنج مقاله ESCI و یک خلاصه مقاله با مجموع ۸۷۳ امتیاز با صعود ۲۴ پله‌ای نسبت به سال گذشته توانست به جایگاه ششم مراکز تحقیقاتی بالینی دست یابد.

بنابر اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ارزشیابی سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۰۸ مرکز تحقیقات با فعالیت بیش از یک سال در ۱۰ گروه مستقل (مستقل بودجه بالینی، مستقل بودجه بیومدیکال، مستقل بودجه ارتقای سلامت، بالینی با فعالیت بیش از ۱۰ سال و فعالیت یک تا ۱۰ سال، بیومدیکال با فعالیت بیش از ۱۰ سال و فعالیت یک تا ۱۰ سال، ارتقای سلامت با فعالیت بیش از ۱۰ سال و فعالیت یک تا ۱۰ سال و مراکز خصوصی) مورد ارزشیابی قرار گرفت.

بر اساس نتایج ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی مراکز تحقیقات وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (دولتی-خصوصی) در سال ۱۴۰۰، مرکز تحقیقات پزشکی قانونی رتبه ششم را بین ۱۲۱ مرکز تحقیقات بالینی بدون ردیف مستقل بودجه و با بیش از ۱۰ سال فعالیت در کشور کسب کرد.

بر اساس دستورالعمل جدید ارزشیابی مراکز تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب یازدهم مردادماه ۱۴۰۱، علاوه‌بر محور تولید دانش، محورهای جدید حاکمیت و رهبری همچنین اثرگذاری نیز در ارزشیابی تاثیرگذار است.

شاخص‌های مربوط به حیطه تولید علم شامل بروندادهای پژوهشی (انتشارات مقاله، خلاصه مقالات و کتب)، انتشار مقالات در مجلات ۲۵ درصدبرتر (Q۱)، انتشار مقالات با همکاری بین‌المللی، تعداد ارجاعات و شاخص H بوده که از پایگاه‌های معتبر ISI، Pubmed و Scopus و بر مبنای سال ۲۰۲۱ میلادی استخراج شده است.

یادآور می شود مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در سال گذشته با مجموع ۷۸ مقاله، رتبه سی‌ام را میان ۲۵۹ مرکز تحقیقات بالینی با فعالیت بیش از پنج سال کسب کرد، همچنین در سال ۱۳۹۸ با مجموع ۷۵ مقاله، بین ۲۷۱ مرکز تحقیقاتی بالینی با فعالیت بیش از سه سال و بدون ردیف مستقل بودجه در رتبه چهلم و در ارزشیابی سال ۱۳۹۷ نیز از میان ۳۰۷ این مرکز با ۵۰ مقاله در جایگاه هفتادودوم قرار گرفت. در ارزشیابی سال ۱۳۹۶ نیز توانست با انتشار ۴۷ مقاله میان ۲۷۱ مرکز تحقیقاتی بالینی با سابقه بیش از سه سال به رتبه ۷۶ دست یابد.

نظر شما