شناسهٔ خبر: 58447462 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

زاکانی در جمع خبرنگاران:

تامین سلامت خانواده ۱۰۴هزار نفری شهرداری از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست

موج نیوز

شهردار تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد: تامین سلامت خانواده ۱۰۴هزار نفری شهرداری از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، علیرضا زاکانی شهردار تهران در ۲۲مین شنبه امید و افتخار شهرداری تهران در آغاز طرح واکسیناسیون ضربتی هپاتیت B که در ایوان شمس برگزار شد با بیان اینکه تامین سلامت خانواده ۱۰۴هزار نفری شهرداری از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست گفت: قطعا این هفته قشنگترین شنبه امید و افتخار است و ما خوشحالیم که مستقیما در خدمت خدوم ترین بخش و زحمت کش ترین بخش جامعه و مدیریت شهری هستیم.

وی با بیان اینکه شهر را مدیون پاکبانانی هستیم که باید در راستای حفظ سلامتشان کوشا باشیم افزود: از وزارت بهداشت، شهر سالم و دانشکاه علوم پزشکی در راستای کمک به ما در این رابطه تشکر ویژه داریم.

شهردار تهران تصریح کرد:خشنودیم که امروز در جمع افرادی هستیم که سلامت خودشان را برای دیگران به خطر می اندازند، گفتنی است یکی از ویژگی های ممتاز تهران بالابودن ظرفیت نظام پزشکی است اما ما به ازای این ظرفیت استفاده بهینه نکرده ایم.

زاکانی ادامه داد: ما در شهر تهران یک کادر سلامت و مجرب داریم اما در حوزه بهداشت یک عقب افتادگی تاریخی داریم که متاسفانه توسعه نیافته و در خدمت مردم قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: از زمانی که مدیریت شهری و شورای ششم شهر در تهران مستقر شد چند تصمیم ویژه دنبال شد از جمله اینکه ما تلاش می کنیم در کنار مدیریت مشارکتی در بخش سلامت نیز همکاری هایی را در جهت توسعه داشته باشیم.

شهردار تهران تصریح کرد: ایجاد زیرساخت های توسعه خدمات بهداشتی در مناطق و فضاهای عمومی شهر در اولویت برنامه شهری قرار‌گرفت که در گام اول ۱۰۰ پارک شناسایی شد تا خدمات موردنظر را به ۳۵۳ محله ارائه دهد.

 زاکانی با اشاره به لزوم ایجاد دهکده های سلامت در تهران بیان کرد: با توجه به اینکه شهر به سمت میانسالی می رود مورد نیاز است در ۲ الی ۳ نقطه شهر مانند مناطق ۴ و ۵ این دهکده های سلامت ایجاد شود.

وی همچنین افزود: در گام بعد ایجاد باغ شهر ها در اقصی نقاط شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی به جمعیت ۱۰۴ هزار نفری شهرداری که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در غالب رسمی و پیمانکاری مشغول هستند اشاره کرد و گفت: غریب به ۴۰ هزار نفر از این جمعیت از طریق پیمانکارها با شهرداری در ارتباط هستند و ۶۳ هزار نفر نیز به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه اگر پروژه های قبلی را در یک کفه ترازو بگذاریم و پروژه امروز را در کفه دیگر، مشخص می شود که کارهای قبلی یک تفاوت ذاتی با کار امروز دارد، افزود: کار امروز معطوف به پیشگیری و صیانت از بیماری برای ۱۵ هزار نفر از پرسنل شهرداری است که بیشترین زحمت را در مجموعه خدمات شهری می کشند و این شرایط آنها را در معرض آسیب قرار می هد. وظیفه ما است که از آنها صیانت کنیم و این کاری که شرکت شهر سالم به کمک دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت شروع کرده است، یک کار حداقلی است برای عظمت و بزرگی این عزیزان.

شهردار تهران در پایان با اشاره به موضوع تکریم شهروندان و مرتبط بودن پروژه امروز با موضوع تکریم توضیح داد: امیدواریم بتوانیم مدیریت شهری را بنا به خاستگاهی که شورای ششم دارد، به یک تکیه گاه و محل اطمینان و  یک مجموعه خدمتگزار مردم تبدیل کنیم که در آن، سراسر تکریم شهروندان و خدمت دیده شود.

نظر شما