شناسهٔ خبر: 58447267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ایجرود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایجرود به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مقدمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، لطفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان و اعضای شورا در سالن جلسات فرمانداری  شهرستان ایجرود برگزار گردید.

حجت الاسلام مقدمی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر بر همه فجر آفرینان با اشاره به آیاتی از کلام وحی گفت: دهه فجر یکی از ایام الله بوده و باطل به تمام معنا نابود گردید و همچنین با اشاره به جنگ تحمیلی آن را توطئه دشمن برای فراموشی انقلاب معرفی نمود.

مقدمی ضمن تشریح ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: بعد تشریف فرمایی معمار کبیر انقلاب اسلامی به کشور تاکنون ملت ولایی و همیشه در صحنه ایران اسلامی در کنار مشکلات پشت امام، انقلاب و رهبری ایستاده و خواهند ایستاد.

وی افزود: پیشرفت های کلان کشوری خصوصاً در بخش روستاها و نعمت آزادی در مقابل نظام خفقان پهلوی همه و همه از برکات انقلاب اسلامی است که باید برای جوانان بازگو شود چرا که دشمنان در شرایط امروز به دنبال سیاه‌نمایی دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و باید با جهاد تبیین در برنامه های دهه فجر نقشه های دشمن را خنثی نمائیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن بیان مطالبی در خصوص خودباوری فرهنگی به عنوان یکی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی افزودند: «ما می توانیم» ثمره میوه شیرین خودباوری فرهنگی در بین آحاد مردم بوده و به برکت خون شهیدان و انقلاب اسلامی، فرهنگ خودباوری جایگزین فرهنگ خودباختگی پهلوی گردیده که این نیز باید تبیین گردد.

وی به نقش پررنگ سپاه پاسداران و تاسیس آن به دستور امام (ره) بعد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و گفت: خدمات سپاه و نیروهای مسلح در تمامی عرصه ها و حوزه ها بر کسی پوشیده نیست و سپاه پاسداران سینه خود را در برابر دشمنان سپر نموده تا اجازه ندهند خودباوری و خودکفایی که از ثمرات انقلاب اسلامی است خنثی و فراموش شود و این همان عامل خشم دشمنان به سپاه عزیز می باشد.

امام جمعه شهرستان به صف بندی آمریکا و اروپائیان برای سیاه‌نمایی موفقیت های نظام اشاره نموده و افزود: دستگاه های فرهنگی با انجام برنامه های هدفمند نقشه های شوم استکبار را نقش برآب نمایند.

این جلسه پیشکاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورا در خصوص اجرایی شدن مصوبات جلسه گذشته مطالبی را در ارتباط با دستور جلسه شورا بیان کرد.

وی گفت: ایام الله پرفروغ دهه مبارک فجر تبلور عشق و ارادت و همدلی مردم ایران با حاکمیت و نظام و رهبری است و یادآور خاطرات و مقاومت مردم ایران در مقابل رژیم ضدفرهنگی پهلوی است و بهترین فرصت برای آشنایی نسل جوان با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن تاکید شده است، چرا که انقلاب ما دارای ماهیت فرهنگی است و می بایستی محتوای برنامه های فرهنگی دهه مبارک فجر به گونه‌ای باشد که انتقال مفاهیم و تبیین ارزش های ناب آن به جوانان و نسلی که انقلاب را ندیده و درک ننموده به خوبی به تصویر کشیده شود.

در ادامه لطفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان ایجرود با تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر اجرایی نمودن برنامه های فاخر و شایسته فرهنگی در دهه فجر تاکید نمود و افزود: تلاش گردد انقلاب اسلامی، آرمانها و اهداف انقلاب در دهه فجر برای نسل جوان به تصویر کشیده شود.وی همچنین تقارن دهه مبارک فجر با ایام معنوی اعتکاف را فرصتی مناسب برای جهاد تبیین دانست.

در پایان حجت الاسلام مقدمی امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی با جمع بندی صحبت های خود ضمن اشاره به کلام رهبری بیان نمود: باید امید، بذر خودباوری را و بذر ما میتوانیم را در دل آحاد مردم کاشته و با تبیین خدمات نظام و انقلاب اسلامی در میان مردم در میدان عمل بتوانیم رسالت خطیر خود را در این امر به سر منزل مقصود برسانیم.

نظر شما