شناسهٔ خبر: 58447260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

شهردار تهران در جمع خبرنگاران تشریح کرد؛

چرا بیست و دومین شنبه امید و افتخار، شنبه‌ای متفاوت و خاص است؟/ حل مشکل مسکن کارکنان شهرداری از اولویت‌های اصلی است

زاکانی گفت: امیدواریم بتوانیم مدیریت شهری را بنا به خاستگاهی که شورای ششم دارد، به یک تکیه‌گاه و محل اطمینان و یک مجموعه خدمتگزار مردم تبدیل کنیم که در آن، سراسر تکریم شهروندان و خدمت دیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری تهران که صبح امروز - شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱- در بیست و دومین شنبه امید و افتخار برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اواخر مرداد که شنبه های امید و افتخار را شروع کردیم، طرح های افتتاح شده معمولا درخصوص کالبد شهر بود که مردم از آنها منتفع شدند، به عنوان مثال پروژه هایی در خصوص پل، بزرگراه، پارک داشتیم و یا پروژه هایی که مستقیما با افراد خاص مرتبط بوده مانند مجموعه های کوثر که اشتغال ایجاد کرد، اما هیچکدام از این افتتاح ها مانند پروژه امروز نیست.

وی با بیان اینکه اگر پروژه های قبلی را در یک کفه ترازو بگذاریم و پروژه امروز را در کفه دیگر، مشخص می شود که کارهای قبلی یک تفاوت ذاتی با کار امروز دارد، افزود: کار امروز معطوف به پیشگیری و صیانت از بیماری برای ۱۵ هزار نفر از پرسنل شهرداری است که بیشترین زحمت را در مجموعه خدمات شهری می کشند و این شرایط آنها را در معرض آسیب قرار می هد. وظیفه ما است که از آنها صیانت کنیم و این کاری که شرکت شهر سالم به کمک دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت شروع کرده است، یک کار حداقلی است برای عظمت و بزرگی این عزیزان.

شهردار تهران با اشاره به موضوع تکریم شهروندان و مرتبط بودن پروژه امروز با موضوع تکریم توضیح داد: امیدواریم بتوانیم مدیریت شهری را بنا به خاستگاهی که شورای ششم دارد، به یک تکیه گاه و محل اطمینان و  یک مجموعه خدمتگزار مردم تبدیل کنیم که در آن، سراسر تکریم شهروندان و خدمت دیده شود.

واکسیناسیون سایر اقشار خطرپذیر شهرداری تهران در دستور کار

زاکانی در انتهای برنامه بیست و دومین شنبه امید و افتخار نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری بار دیگر تاکید کرد: بیست و دومین شنبه امید و افتخار نسبت به شنبه های دیگر برای من از اهمیت بالاتری برخوردار است، زیرا امروز هدفمان را خدمت رسانی به زحمتکش ترین کارکنان شهرداری قرار داده ایم.

وی در ادامه افزود: مجموعه شرکت شهر سالم به عنوان یکی از نهادهای زیر مجموعه شهرداری به طور اختصاصی متولی پایش سلامت جسم و روان کلیه کارمندان ماست. این مجموعه با پایش ۱۵ هزار نفر از نیروهای خدماتی که بیشتر در معرض خطر و آسیب‌ هستند، به این نتیجه رسید که آنتی بادی در میان آنها پایین است، به همین جهت ما امروز با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران، واکسیناسیون کارگران شهرداری را آغاز کردیم و در آینده نیز تلاش می کنیم سایر اقشار خطرپذیر شهرداری تهران را واکسینه کنیم.

زاکانی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر مسکن نیروهای خدماتی شهرداری هم گفت: ما به طور کلی متعهدیم در حوزه مسکن برای شهروندان تهرانی با ایجاد تسهیلات در زمینه صدور پروانه و ارائه سایر خدمات اقدامی اساسی بکنیم. در همین رابطه حل مشکل مسکن همه یکصد و ۴هزار نیروی شهرداری نیز از اولویت‌های اصلی ماست، البته پیش از این ناظر به حل مشکل مسکن نیروهای قراردادی چاره‌ای اندیشیده نشده بود اما در دوران مدیریت شهری جدید تلاش می کنیم برای آنها نیز در کنار سایر کارکنان شهرداری متناسب با اقتضائات و خدماتی که ارائه می‌کنند، تسهیلاتی در رابطه با مساله مسکن ایجاد کنیم.

وی در ادامه افزود: در هفته های اخیر برای ۶۳ هزار نفر از کارکنانی که به طور مستقیم با مجموعه شهرداری در ارتباط بودند، بسته‌ای تشویقی تحت عنوان بسته خرسندساز در نظر گرفتیم؛ انشالله به زودی این بسته شامل حال سایر کارکنان پیمانی و قراردادی شهرداری نیز خواهد شد؛ مساله مسکن هم از موارد مهمی است که در بسته دوم خرسندساز گنجانده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما