شناسهٔ خبر: 58447163 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استقبال ۲۴ هزار نفری از دوازدهمین دوره مسابقات سراسر قرآن سپاه

مسئول سازمان فرهنگی خانوادۀ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از استقبال ۲۴ هزار نفری خانواده‌های پاسدار از دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام زنگنه مسئول سازمان فرهنگی خانوادۀ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری دوازدهمین مسابقات سراسری قرآن کریم خانوادۀ سپاه پاسداران گفت: مأموریت سازمان فرهنگی سپاه پاسداران، تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده است که برای این منظور برنامه‌های فراوانی دارد؛ از جمله موضوعاتی که این سازمان دارد، قرآن، عترت، احکام، سبک زندگی و مصون‌سازی از تهاجم فرهنگی از جمله در بستر فضای مجازی است.

وی افزود: سپاه پاسداران در امر تعالی خانواده و برای اینکه قرآن که کتاب شفای دل‌ها و کتاب هدایت است، از مهجوریت خارج شود، از سال 1394 گام‌های مؤثری برداشته است. امسال نیز مرحلۀ نهایی قرآن را در کنار مضجع شریف امام رضا علیه‌السلام داشتیم برگزار می‌کنیم؛ این مسابقات در مرحلۀ ابتدایی، در تمام یگان‌ها و شهرهای کشور در بین خانوادۀ بزرگ سپاه صورت می‌گیرد؛ مرحلۀ نیمه نهایی با استفاده از ظرفیت نیروهای مربوطه مثل نیروی زمینی، هوافضا، بسیج و سایر نیروها و رده‌های سپاه و مرحلۀ نهایی آن در مشهد مقدس  برگزار می‌شود. 

حجت‌الاسلام زنگنه ادامه داد: امسال مرحلۀ مقدماتی ما در سراسر کشور با حضور 24 هزار و 700 نفر از همسران نیروها، دختران و پسران در 6 رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، تحقیق، ترتیل و مفاهیم همراه بود. برای پسران هم به‌صورت مجزا رشتۀ اذان داشتیم. این تعداد در مرحلۀ مقدماتی، ابتدا در همان مراکزی که حضور داشتند، مسابقه‌ای برگزار کردند؛ سپس تعداد  12 هزار نفر به وارد مرحلۀ نیمه نهایی شدند. در مرحلۀ کشوری و نهایی نیز 1376 نفر شرکت می‌کنند. از بین این شرکت‌کنندگان، 335 نفر همسران، 393 نفرز فرزندان دختر و 417 نفر فرزندان پسر از نیروهای مسلح هستند.

وی ادامه داد: ورود شرکت‌کنندگان به مشهد مقدس روز دوشنبه این هفته صورت می‌گیرد و در همان روز، افتتاحیۀ مراسم برگزار می‌شود. روزهای سه شنبه و چهارشنبه مسابقات در هفت رشته ادامه خواهد داشت و در نهایت، اختتامیه در روز پنجشنبه در تالار قدس حرم مطهر رضوی خواهد بود.

حجت الاسلام زنگنه با اشاره به گروه‌های داوری این مسابقه گفت: برای این مسابقه 8 گروه داور در نظر گرفته شده است که 5 گروه آن از بین خواهران و 3 گروه نیز از برادران هستند. برگزاری کارگاه‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم است. در این کارگاه‌ها در رشتۀ حفظ، استاد پرهیزگار، رشتۀ قرائت مسعود پنجه و در رشتۀ مفاهیم استاد الهی‌زاده و کریمی حضور خواهند داشت.

وی دربارۀ اهم فعالیت‌های آن سازمان در طول سال گفت: در زمینۀ تربیت مربی قرآن شامل حفظ قرآن، روخوانی، روانخوانی، تجوید و مکتب القرآن و در زمینه آموزشی نیز در رشته‌های قرائت، روخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید و نیز صوت و لحن، مفاهیم، ترجمه، تفسیر و تدبر دوره‎‌هایی در طول سال برگزار می‌کنیم.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما