شناسهٔ خبر: 58446275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره جنوبی به‌دنبال عادی سازی روابط با کره شمالی

تهران- ایرنا - وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد برای عادی سازی روابط تلاش هایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق تماس با کره شمالی خواهد داشت که شامل پشتیبانی از تبادل شهروندان می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، در گزارش «یوون یونگ سو» وزیر اتحاد دو کره به یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی درباره وظایف اصلی در سال ۲۰۲۳میلادی از ۷ هدف سیاست های کلیدی با تمرکز بر توسعه روابط با کره شمالی و زمینه سازی برای اتحاد توضیح داده شده است.

این درحالی است که کره جنوبی برای مقابله با اقدامات تحریک آمیز کره شمالی از طریق همکاری که برپایه ائتلاف قوی واشنگتن- سئول شکل گرفته آمادگی لازم را پیدا خواهد کرد و به موازات آن دولت کره جنوبی تلاش هایی برای آغاز دوباره مذاکرات بین دو کره در سال جاری میلادی انجام می ذهذ.

وزارت اتحاد دو کره اعلام کرد دولت برای یافتن ارتباط مسقیم و غیرمسقیم از طریق گروهای مدنی و سازمان های بین المللی برای گشایش فرصت ها در جهات بهبود روابط دو کشور برنامه ریزی کرده است.

اگر مذاکرات درون دو کره دوباره از سرگرفته شود وزارت اتحاد دو کره در نظر دارد اولویت را بر سر مسائل ریشه ای که موجب جدایی دو کره شده از جمله خانواده هایی که از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ در جنگ کره از یکدیگر جدا شدند و شهروندان کره جنوبی که در بازداشت کره شمالی به سر می برند تمرکز کند.

روابط میان دو کره از زمانی که کره شمالی تلاش های کره جنوبی برای مذاکره را با تمرکز بر پیشرفت برنامه ها و آزمایش های هسته ای و موشک های بالستیک نادیده گرفت، بیش از پیش تیره و تار شده است.

نظر شما