شناسهٔ خبر: 58443258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تانک های غربی در راه کی یف، تغییر مسیر جنگ اوکراین در آستانه یکسالگی

تهران–ایرنا- یک دیپلمات اوکراینی درحالی از قطعی شدن تصمیم کشورهای غربی برای ارسال بیش از ۳۰۰ تانک پیشرفته به کشورش برای مقابله با روسیه خبر داده است که مسکو ارسال این سلاح های سنگین را ورود مستقیم ناتو و غرب به جنگ اوکراین دانسته و نسبت به تبعات خطرناک آن هشدار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر به نقل از «وادیم اوملچنکو» (Vadym Omelchenko) سفیر اوکراین در فرانسه، از تحویل بیش از ۳۰۰ عراده تانک پیشرفته به اوکراین خبر داد و نوشت: تا به امروز، شماری از کشورهای (غربی) به صورت رسمی موافقت خود برای تحویل ۳۲۱ عراده تانک سنگین به اوکراین را تایید و اعلام کرده اند.

این گزارش می افزاید: سفیر اوکراین در فرانسه به نام این کشورها و مدل چنین تانک های سنگین، اشاره ای نکرده است.

تانک های غربی در راه کی یف، تغییر مسیر جنگ اوکراین در آستانه یکسالگی «وادیم اوملچنکو» (Vadym Omelchenko سفیر اوکراین در فرانسه

عبور از خط قرمز

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت: مصاحبه و اظهارات اوملچنکو بدنبال اعتراض کره شمالی صورت گرفت که آمریکا را با دادن تانک به اوکراین متهم به عبور از خطوط قرمز در جنگ اوکراین کرده است.

این گزارش می افزاید: درحالی اوملچنکو خبر از تحویل بیش از ۳۰۰ تانک به اوکراین می دهدکه تاکنون آمریکا برای تحویل ۳۱ تانک «ام -۱ آدامز» اعلام آمادگی کرده و آلمان نیز با ارسال ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا، الکس چاک وزیر دفاع انگلیس نیز ۶ بهمن ۱۴۰۱ اعلام کرد که این کشور قصد داردتا تانک های «چلنجر ۲» که پیشتر وعده آنها را به کی یف داده بود تا پایان ماه مارس آتی (اوایل فروردین ماه ۱۴۰۲) به اوکراین تحویل دهد.

انگلیس ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ وعده تحویل تانک‌های سنگین شامل ۱۴ عراده تانک چلنجر ۲ به کی‌یف را داد و در واقع نخستین کشوری بود که موضوع ارایه ادوات سنگین پیشرفته زرهی را به اوکراین مطرح کرد.

جنگ اوکراین که ۵ اسفند ۱۴۰۰ با نادیده گرفتن دغدغه های مسکو از سوی غرب آغاز شد، در آستانه یکسالگی می رود تا با تحریک های بیشتر به سرکردگی آمریکا وارد مراحل خطرنک تری شود که درصورت ادامه جنگ افروزی ها، این بار جهان را در آتش خود خواهد سوزاند.

نظر شما