شناسهٔ خبر: 58431906 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سکانس‌هایی از فیلم فجر 41/ «اتاقک گلی»

مروج اتحاد مردم و نیروهای مسلح

«اتاقک گلی» ساخته محمد عسگری، اثری دفاع مقدسی است که در آن به عملیات مرصاد و دژخیمی منافقان پرداخته می‌شود و هدف از تولید آن ترویج اتحاد و همدلی بین مردم و نیروهای مسلح عنوان شده است

صاحب‌خبر -

در جشنواره چهل‌و‌یک فیلم فجر 24 اثر سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور خواهند  داشت. در این دوره گوناگونی در موضوع را شاهد هستیم. ایکنا تلاش دارد تا پایان برگزاری جشنواره روزانه معرفی  از آثار این دوره داشته باشد. در اولین قدم نیز به فیلم دفاع مقدسی «اتاقک گلی» خواهیم  پرداخت.

فیلم سینمایی «اتاقک گلی» را محمد عسگری کارگردانی کرده و داوود صبوری تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. این فیلم محصول جدید بنیاد فرهنگی روایت فتح، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بنیاد شهید است.

فیلم به ماجرای حمله سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) به ایران در روزهای پایانی جنگ می‌پردازد و قصه گرفتار شدن تعدادی از زنان روستای شیان در یک اتاقک گلی برای نجات جان خود از دست منافقین است. تعدادی از رزمندگان سپاه محمد رسول‌الله(ص) در عملیات مرصاد تلاش می‌کنند تا خود را به اتاقک گلی برسانند.

تهیه‌کنننده این اثر ارزشی، خود رزمنده بوده، در عملیات مرصاد حضور داشته و این کار در کرمانشاه جلوی دوربین رفته است.

سعید دشتی، سعید زارعی، مسعود شامی و تینو صالحی که همگی از هنرمندان تئاتر هستند در کنار نوید پورفرج بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلمبرداری «اتاقک گلی» از شهریور 1401 در کرمانشاه آغاز شد البته با پیش آمدن برخی مسائل در جامعه یک ماه‌و‌نیم تصویربرداری متوقف شد ولی با تلاش عوامل، فیلمبرداری به پایان رسید و هم اکنون آخرین مراحل فنی این کار نیز در حال انجام است تا شاهد پخش آن در جشنواره چهل‌و‌یکم باشیم.

تهیه‌‌کننده این فیلم، هدف از ساخت این اثر سینمایی را ترویج اتحاد و همدلی بین مردم و نیروهای مسلح در دفاع مقدس اعلام کرده است.

انتهای پیام

نظر شما