شناسهٔ خبر: 58430725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار خراسان جنوبی:

اهتمام ویژه به تأمین نیازهای زیرساختی برای مراسم اربعین حسینی

بیرجند- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام ویژه برای ایجاد زیرساخت‌های مراسم اربعین در عراق تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر؛ علیرضا عباس زاده صبح جمعه در کمیته زیرساخت ستاد اربعین خراسان جنوبی گفت: از همه خیرین و مردم مؤمن و انقلابی استان در تأمین نیازمندی‌های ستاد اربعین استان و موکب‌های استان که در برگزاری مراسم اربعین امسال همکاری کردند، تقدیر می‌کنیم و امیدواریم با حضور و مشارکت مردم و مساعدت و اقدامات دستگاه‌های اجرایی با رفع کمبودها و کاستی‌ها، زمینه ارائه خدمات کمی و کیفی بهتر برای زائران عزیز در سال آینده را شاهد باشیم.

به گفته وی؛ خوشبختانه همه موکب‌های خراسان جنوبی به شکل متمرکز در سایت حرمین امامین (ع) در کاظمین قرار دارند که این موضوع سبب شده تا ارائه خدمات به زائرین به خوبی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات رسان استان از هم اکنون باید با برنامه ریزی دقیق و برآورد نیازهای خود، پیگیری لازم را برای گرفتن امکانات مورد نیاز از ستادهای اربعین وزارتخانه‌های مربوط انجام دهند، گفت: باید تلاش شود تا از امکانات وزارتخانه‌ها برای این منظور تا جایی که امکان دارد، استفاده کنیم.

به گفته وی؛ در ارزیابی‌های که انجام شده خراسان جنوبی جزو بهترین استان‌های کشور در ارائه خدمات به زائران در مراسم پیاده روی اربعین بوده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به وجود مشکل در آنتن دهی در سایت خراسان جنوبی باید برای رفع این مشکل با کمک اپراتورهای عراق اقدام شود.

عباس زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه رانندگان کامیون‌ها برای حمل و نقل امکانات از ایران به عراق به ما کمک بسیاری می‌کنند باید حداقل سوخت زمان خواب آنها در عراق تأمین شود که در این خصوص با ستاد اربعین کشور باید مکاتبه شود و برنامه‌ای برای تشویق رانندگان این خودروها در نظر گرفته شود.

وی عنوان داشت: مراسم پیاده روی اربعین به کنگره جهانی شیعیان تبدیل شده و فرصت مناسبی برای انتقال پیام امت اسلامی است که باید به بهترین شکل برگزار شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز بخش آب و فاضلاب سایت شهر مقدس کاظمین، خرید دو دستگاه یخ ساز، تأمین دو دستگاه بسته بندی آب، خرید ۵۰ کولر آبی و ۲۰ کولر گازی اقدامات لازم برای ارائه خدمات بهتر برای سال آتی است، که باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی افزود: از امکانات و تجهیزات مربوط به مراسم اربعین و از ظرفیت موکب‌های اربعین حسینی در زمان بحران در استان می‌توانیم استفاده کنیم که نمونه موفق و مؤثر آن را در زلزله اخیر طبس و بشرویه و بحران افت فشار گاز در استان شاهد بودیم.

نظر شما