شناسهٔ خبر: 58424140 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هیچ مدرسه‌ای بدون نمازخانه افتتاح نمی‌شود

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای بدون نمازخانه افتتاح نمی‌شود، گفت: اگر شرایط فراهم شود برای تمام مدارس نمازخانه جذاب و شایسته دانش‌آموزان احداث می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خان‌محمدی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز دیدار کرد و گفت: اگر شرایط فراهم شود برای تمام مدارس نمازخانه جذاب و شایسته دانش‌آموزان احداث می‌کنیم.

خان‌محمدی، ساخت نمازخانه در شأن دانش‌آموزان و معلمان را تکلیف دینی و اخلاقی خود دانست و افزود: پیش‌بینی نمازخانه جذاب در مدارس جدید‌الاحداث تکلیف ما است ولی در خصوص مدارسی که قبلا ساخته شده و نمازخانه ندارد نیاز به حمایت و مجوزهای لازم داریم که با قول مساعد حمایت‌های حجت الاسلام والمسلمین  قرائتی به این مهم دست خواهیم یافت.

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به این که تعداد 69 هزار مدرسه دارای نمازخانه هستند، تصریح کرد: مدارس دارای دانش آموز کم از فضاهای در اختیار برای اقامه نماز استفاده می‌کنند ولی برای مدارس بزرگ باید نمازخانه مستقل پیش بینی کرد.

خان‌محمدی پیش بینی نمازخانه جذاب و مناسب با الگوگیری از معماری اسلامی- ایرانی را در روند تربیت دانش آموزان مهم توصیف کرد و افزود: از افتتاح مدارسی که آماده بهره برداری باشند ولی نمازخانه آن آماده نباشد خودداری می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است تمامی مدارس باید دارای نمازخانه شایسته و جذاب باشند و در صورت حمایت‌های لازم آمادگی ساخت نمازخانه برای تمام مدارس در سازمان نوسازی وجود دارد.

پایان پیام/

نظر شما