شناسهٔ خبر: 58423182 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز رقابت ۴ هزار دانش‌آموز در مرحله اول المپیاد نانو

بیش از چهار هزار دانش‌آموز با حضور در مرحله اول چهاردهمین المپیاد علوم و فناوری نانو، با یکدیگر به رقابت علمی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که از سوی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی هر ساله برگزار می‌شود. این رقابت علمی ترکیبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی در حوزه علوم و فناوری نانو است که در آن دانش‌آموزانی از مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم در رشته‌ها و مدارس مختلف سراسر کشور با یکدیگر رقابت کرده‌اند.
تاکنون ۱۳ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در سه مرحله آزمون تئوری در سطح کشور و برگزاری یک اردوی علمی-عملی برای برگزیدگان مراحل تئوری و مرحله نهایی برگزار شده است و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله عملی معرفی شده‌اند.
مرحله اول چهاردهمین دوره المپیاد علوم و فناوری نانو از ساعت ۱۴ در ۲۰۴ حوزه منتخب سراسر کشور برگزار شد در حالی که بیش از چهار هزار دانش‌آموز از مقاطع تحصیلی مختلف برای مرحله اول المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند.
آزمون مرحله اول این رقابت مدت یک ساعت است و طی آن داوطلبان باید به ۲۵ سوال تستی در مدت ۶۰ دقیقه پاسخ دهند. دانش‌آموزانی که حدنصاب نمره را در این مرحله به دست آورند، وارد مرحله دوم می‌شوند که سوالات در آن مرحله به صورت تستی تشریحی خواهد بود.
نتایج این مرحله در اسفند اعلام می‌شود و مرحله دوم آن نیز در اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و در نهایت ۴۰ برگزیده برای مرحله نهایی به منظور دریافت مدال‌های طلا، نقره و برنز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

نظر شما