شناسهٔ خبر: 58421691 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

انتقال موفقیت آمیز درنا از بلژیک به فریدونکنار

اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به انتقال یک بال درنا از بلژیک به تالاب فریدونکنار گفت: حفظ کریدور پروازی گله غربی درنای سیبری هدف مهم این انتقال است.

صاحب‌خبر -

عطاء الله کاویان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان محیط زیست اظهار داشت: یک فرد درنای سیبری از مرکز تکثیر و حفاظت درنا در کشور بلژیک از طریق مسیر هواپیمایی بلژیک به قطر سپس به فرودگاه حضرت امام در تهران منتقل شد.

وی افزود: درنای سیبری امروز صبح با سیر تشریفات قانونی برای رهاسازی در منطقه تالاب بین المللی فریدونکنار اعزام شد و با توجه به امکانات و تمهیداتی صورت گرفته از قبل و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دریافتی از مرکز تکثیر سیبری، تمامی امکانات را در دوماه گذشته برای استقبال از درنای سیبری بسیج کردیم.

وی یادآور شد: ایجاد سازه موقت در تالاب و مجاور محل زمستان گذارانی درنای امید انجام شد و امروز فرایند انتقال صورت گرفت و در حال حاضر درنا با علائم کامل زیستی در سازه موقت حضور دارد.

کاویان یادآور شد: احتمال می‌دهیم پس از دوره انتقال از سازه به محیط طبیعی اطراف انجام شود و هدف از انتقال این است که بتوانیم در ادامه تلاش‌های ۲۵ سال گذشته برای حفظ وتقویت کریدور پروازی و مهاجرت درنای سیبری از گله غربی تلاش کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: درنای سیبری امید ۱۵ سال و از دی ماه ۸۵ تاکنون به صورت تنها و انفرادی مهاجرت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دوستداران حیات وحش انتظار دارند برای تقویت مسیر پروازی درنا تلاش شود، از مردم و خواست تا شرایط لازم را برای امنیت این درناها در تالاب‌ها و زیستگاه‌ها فراهم کنند.

کاویان با اظهار اینکه پیش بینی می‌شود مهاجرت پرنده تا دو هفته آینده صورت گیرد، گفت: با مهاجرت پروژه انتقال کامل می‌شود و در حال حاضر زیستگاه درنا از طریق مانیتورینگ پایش و رصد می‌شود تا شرایط لازم برای امنیت پرنده فراهم شود.

برچسب‌ها:

نظر شما