شناسهٔ خبر: 58421131 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

احتمال حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در رقابت‌های آسیایی

اقتصاد ایران: شورای المپیک آسیا به ورزشکاران روسیه و بلاروس پیشنهاد شرکت در رقابت‌های قاره کهن را داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس،کمیته بین‌المللی المپیک در حال به‌دنبال گزینه‌هایی به‌منظور بازگشت ورزشکاران روسیه و بلاروس به رقابت‌های جهانی است که این ورزشکاران ممکن است در رقابت‌های آسیایی به میدان بروند.

کمیته بین‌المللی المپیک روز چهارشنبه خبر داد «شورای المپیک آسیا»  به ورزشکاران اهل روسیه و بلاروس که پس از مشارکت در جنگ اوکراین، از رقابت‌های بین‌المللی محروم شده‌اند، پیشنهاد کرده در رقابت‌های آسیایی به رقابت بپردازند.

در بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک آمده است: ما از پیشنهاد شورای المپیک آسیا برای ارائه فرصت به این ورزشکاران به‌منظور حضور در رقابت‌های آسیایی تشکر و استقبال می‌کنیم.

این حضور آن‌ها ممکن است رقابت‌های مقدماتی المپیک را نیز شامل شود. این در حالی است که ورزشکاران روسیه و بلاروس به دلیل محدودیت‌های مختلفی که اروپایی‌ها عله آن‌ها اعمال کرده‌اند، نمی‌توانند در این قاره رقابت کنند.

کمیته بین‌المللی المپیک اما در نظر دارد ورزشکاران این دو کشور بدون قرار گرفتن زیر پرچم‌های روسیه و با پرچم المپیک در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کنند اما این همچنان نامشخص است که آن‌ها چگونه می‌توانند به المپیک برسند.

کمیته بین‌المللی المپیک گفته هیچ ورزشکاری نباید از شرکت در مسابقات به دلیل ملیت خود محروم شود و به همین دلیل از ایده حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در آسیا برای اینکه بتوانند در المپیک حاضر شوند، حمایت کرده است.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما