شناسهٔ خبر: 58420426 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اهمیت نماز از نگاه حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: باید نماز همان یوسف قرآن را به خوبی نشان دهیم تا نسل جوان عاشق آن‌ شود، اما آیا این اتفاق را برای نسل جدید رقم زده‌ایم؟

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در  بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز که با عنوان «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» برگزار شد، با بیان‌ اینکه دانشگاه فرهنگیان و معلمان را جدی بگیریم زیرا نسل جدید تحت آموزش این قشر بزرگ قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: شرایط جسمانی خوبی ندارم و برای سخنرانی فقط به دانشگاه فرهنگیان می‌روم.

وی با اشاره به اهمیت تقویت دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: امامان جمعه سراسر کشور همان گونه که برای خطبه‌ها فکر می‌کنند، برای تقویت دانشگاه فرهنگیان هم فکر کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به اینکه برخی سؤال می‌کنند که چرا اجلاس نماز برگزار می‌شود، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز برخلاف دستگاه‌های دولتی، دارای بازوهای اجرایی نیست، بلکه در امر سیاست‌گذاری و رهنمود در این حوزه فعالیت می‌کند؛ در همین سال‌ها خوشبختانه توانستیم موضوع نمازخانه‌های مناسب را در مدارس جا بیندازیم و در همین سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این خصوص در مدارس اتفاق افتاده است؛ اجلاس نماز می‌تواند مسؤولین را به یک هم‌افزایی برای رقم زدن اتفاقات نمازی هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه نماز مسأله مهم امروز کشور است، گفت:  باید در مساجد خدمات خوبی را ارائه کنیم که مردم پای‌شان به مسجد باز شود.

وی بیان کرد: تفسیر ما از قرآن به ویژه برای نسل جوان باید به خوبی صورت گیرد.باید نماز همان یوسف قرآن را به خوبی نشان دهیم تا نسل جوان عاشق آن‌ شود، اما آیا این اتفاق را برای نسل جدید رقم زده‌ایم؟ بنده در سال‌های پیش که توان بیشتری داشتم در طول سال بیش از ۱۰۰سفر استانی داشتم اما امروز با توجه به توان خود بر روی دانشگاه فرهنگیان متمرکز شدم زیرا نسل جوان را آموزش می‌دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز با تأکید بر اهمیت بهره برداری از روزهای تعطیل و ساعات فراغت، گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی در طول هفته ۳ساعت فراغت دارند و به همین منظور است که این‌ میزان تفاسیر خوب از ایشان را شاهد هستیم، به همین منظور به فراغت‌های سال دقت کنید. عمر بسیار کوتاه است و نباید به راحتی از کنارش بگذریم. 

 به گزارش فارس، بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» امروز برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این اجلاس را قرائت کرد.

پایان پیام/

نظر شما