شناسهٔ خبر: 58420395 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت ۴ هزار دانش‌آموز در مرحله اول المپیاد نانو آغاز شد

تهران- ایرنا- چهار هزار دانش‌آموز مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم در رشته‌ها و مدارس مختلف کشور، امروز ششم بهمن ۱۴۰۱ با حضور در مرحله اول چهاردهمین المپیاد علوم و فناوری نانو، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مرحله اول چهاردهمین دوره المپیاد علوم و فناوری نانو امروز پنجشنبه ششم بهمن ماه از ساعت ۱۴ در ۲۰۴ حوزه‌ منتخب سراسر کشور آغاز شد.

آزمون مرحله اول این رقابت یک ساعته است و طی آن داوطلبان باید به ۲۵ سوال تستی در مدت ۶۰ دقیقه پاسخ دهند. دانش‌آموزانی که حدنصاب نمره را در این مرحله به دست آورند، وارد مرحله دوم می‌شوند که سوالات در آن مرحله به صورت تستی تشریحی خواهد بود. نتایج این مرحله در اسفند ماه اعلام می‌شود.

مرحله دوم این رقابت نیز در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و در پایان ۴۰ برگزیده برای مرحله نهایی به منظور دریافت مدال‌های طلا، نقره و برنز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که از سوی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی هر ساله برگزار می‌شود. این رقابت علمی ترکیبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی در حوزه علوم و فناوری نانو است که در آن دانش‌آموزان مقاطع دوره دوم متوسطه در رشته‌ها و مدارس مختلف سراسر کشور با یکدیگر رقابت می کنند.

تاکنون ۱۳ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو در سه مرحله آزمون تئوری در سطح کشور و برگزاری یک اردوی علمی-عملی برای برگزیدگان مراحل تئوری و مرحله نهایی برگزار شده و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله عملی معرفی شده‌اند.

نظر شما