شناسهٔ خبر: 58420345 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رشد فناوری‌های مدرن در مناطق مسلمان نشین چین

آمار‌های رسمی و تعداد شرکت‌های دانش بنیان و مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته با سرعت زیادی در مناطق مسلمان نشین چین رشد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به گفته مقامات دولت چین و بر اساس آمارهای رسمی، تعداد شرکت ‌های فناوری پیشرفته در منطقه خود مختار سین کیانگ اویغور در شمال غربی چینکه بخش اصلی مسلمانان این کشور در آن زندگی می کنند، با ۴۳.۴ درصد افزایش از ۹۵۴ شرکت در سال ۲۰۲۱ به ۱۳۶۸ شرکت در سال گذشته افزایش یافته است که این رشد نشان دهنده افزایش خالص ۴۱۴ موردی است.
در این میان مقامات دولتی سین کیانگ صندوق ویژه‌ای را برای تشویق توسعه شرکت‌های دانش بنیان با فناوری پیشرفته در ابتدای سال ۲۰۲۲ راه اندازی کردند و برای اولین بار به این شرکت‌ها و سرمایه گذاری آن‌ها در زمینه‌های مختلف توسعه و تحقیق، پاداش داده شد. گفتنی است تا به امروز، ۲۴۳ میلیون یوان (حدود ۳۵.۹ میلیون دلار آمریکا) به چنین شرکت‌هایی تعلق گرفته است.
بنا بر اعلام وبگاه انگلیش نیوز، دولت چین اعلام کرد؛ این اقدام سهم قابل توجهی در افزایش تعداد شرکت‌های محلی با فناوری پیشرفته داشت و همچنین باعث افزایش قابل توجهی در سرمایه گذاری تحقیق و توسعه آن‌ها شده است.

نظر شما