شناسهٔ خبر: 58420337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

انتخاب حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در جشنواره مالک اشتر

همدان_مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی در جشنواره مالک اشتر سال ۱۴۰۰ به عنوان برترین حوزه دانشجویی انتخاب شده است.

صاحب‌خبر -

حمید رضا پروین در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در طول دو سال گذشته با توجه به مشکلات همه گیری بیماری کرونا، دانشجویان بسیجی ما با تأسیس پایگاه واکسیناسیون شهید زواره در سطح شهر همواره در خط مقدم مبارزه با این بیماری در حال خدمات دهی به مردم بوده‌اند که این پایگاه واکسیناسیون به عنوان برترین پایگاه دانشجویی انتخاب شده است.

وی در ادامه از دیگر فعالیت‌های این حوزه نام برد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره شمس بود که در این دوره به بازخوانی مکتب شهید سلیمانی، شیوه زندگی و رفتارهای شاخص ایشان پرداخته شده است که با استقبال خوب دانشجویان روبرو شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان تشریح کرد: برگزاری راهیان نور به مقصد یادمان‌های عملیاتی جنوب کشور در استان خوزستان از دیگر برنامه‌های این حوزه بوده است و دانشجویان با رشادت‌ها و دلاوری‌های شهیدان دفاع مقدس آشنا شدند.

پروین از برنامه‌های متنوعی که در این اردو برای دانشجویان برگزار شده بود نام برد و متذکر شد: در حوزه بسیج دانشجویی با تشکیل گروه جهادی شهید محمدرضا زارع الوانی با حضور دانشجویان بسیجی هر ماه ۲ الی ۴ روز به فراخور زمان در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار حضور پیدا کرده‌اند.

وی از خدمات ارائه شده نام برد و گفت: غربالگری‌های فشار خون قندخون و تزریق واکسن کرونا، دندانپزشکی و خدمات دیگر یکی از بزرگترین و بی سابقه ترین اردوهای جهادی استان همدان بوده است.

پروین با بیان اینکه توسط همین گروه جهادی در مرداد ماه ۱۴۰۱ در شهرستان رزن بخش دمق اردوی جهادی دیگری تشکیل شده است که در این گروه برای اولین بار روستاهای دور افتاده توابع دمق از نعمت دندانپزشک برخوردار شدند که این کار با کمک معاونت بهداشتی استان و شهرستان همدان و با تلاش و پیگیری مجدانه این حوزه در جهت استفاده از کلینیک سیار دندانپزشکی انجام شده بود.

وی تشریح کرد: در این اردو جهادی بیش از ۳۰ پزشک متخصص و فوق تخصص حضور داشتند و در ۵ روز به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت به روستاییان پرداختند، همچنین در این اردو ۶۰ نفر از دانشجویان بسیجی خواهر و برادر هم حضور داشتند که قبل از حضور پزشکان در مناطق هدف حضور پیدا کرده و با غربالگری و شناسایی نقاط ضعف‌های بهداشتی و بیماری‌های شایع مردم روستا به آموزش‌های مختلف بهداشتی، درمانی مشغول بودند و با حضور متخصصان با آگاهی از مشکلات به درمان این قشر پرداختند.

پروین با بیان اینکه حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در جشنواره مالک اشتر سال ۱۴۰۰ به عنوان برترین حوزه دانشجویی استان انتخاب شده است خاطرنشان کرد: همچنین گروه جهادی این دانشگاه به عنوان برترین گروه جهادی و در سطح کشوری هم جز ۵۰ گروه جهادی برتر کشور انتخاب شده است که تمام این موفقیت‌ها حاصل زحمات و تلاش‌های شبانه روزی دانشجویان این حوزه است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه سالروز عملیات کربلای ۴ برنامه‌ای با کمک حوزه مطالبه گری استان همدان با عنوان یادواره شهدای غواص برگزار شد.

پروین در ادامه از دیدار از خانواده معظم شهدا، مادران و همسران شهدا نام برد و افزود: در این دیدارها از این خانواده‌ها تکریم و تقدیر انجام شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی همدان در پایان از مراسم روز ولادت حضرت علی (ع) و دهه فجر خبر داد و یادآور شد: در دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌های متنوعی برای دانشجویان برگزار خواهد شد همچنین در اسفند ماه با توجه به پیش بینی‌ها و جلسات اردوی بزرگ راهیان نور برگزار می‌شود.

نظر شما