شناسهٔ خبر: 58419417 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رویداد استارتاپی و مسابقه نرم افزار سلامت همراه برگزار شد

در دومین روز از برگزاری کنگره بین‌المللی "سلامت همراه"، رویداد استارتاپی و مسابقه نرم‌افزار، همزمان با نمایشگاه محصولات فناورانه دانش‌بنیان، در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

دبیر علمی و اجرایی پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه گفت: دومین روز کنگره سلامت همراه در شیراز با محوریت کاربرد سلامت همراه در اختلالات تغذیه ای همراه بوده که با توجه به ارائه خدمات آنلاین تغذیه و مشاوره های تغذیه ای، به عنوان یکی از مباحث جذاب برای شرکت کنندگان مطرح است.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، دکتر سعید معصومی از دیگر محورهای مورد ارایه در دومین روز این رویداد علمی را سلامت همراه در تصویربرداری پزشکی عنوان کرد و افزود: امروزه تفسیر تصاویر رادیولوژی، سونوگرافی، ام ار ای و سی تی اسکن، اهمیت بسیاری پیدا کرده است که با این تکنولوژی پزشکان می توانند بدون حضور در مراکز تصویربرداری به راحتی خدمات تصویربرداری ارایه شده به بیماران را مشاوره و تفسیر کنند.

دبیر علمی و اجرایی پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز شبیه سازهای پزشکی را یکی از موضوعات مهمی برشمرد که بازار کار بسیار خوبی برای فناورها و متخصصان پزشکی حوزه پزشکی ایجاد کرده و تمایل برای آموزش از طریق شبیه سازها به دانشجویان پزشکی و رزیدنت ها افزایش پیدا کرده است.

معصومی با بیان اینکه در آموزش از طریق شبیه ساز نیاز به حضور بر بالین بیمار نیست، افزود: این تکنولوژی نوین که برای پزشکان، پرستاران، ماماها و گروه های مختلف پزشکی و پیراپزشکی کاربرد دارد، می تواند مهارت مراقبت از بیماران را افزایش دهد.

او از دیگر ویژگی های شبیه سازها را کمک به موضوع سلامت دیجیتال عنوان کرد و گفت: مردم با آموزش می توانند سلامت خود را حفظ کنند و کمتر به بیماری های غیرواگیر مانند دیابت، فشارخون مبتلا شوند که به کمک این امر علاوه بر کاهش بیماری های غیرواگیر، هزینه های مردم و دولت نیز حوزه کاهش چشمگیری می یابد.

دبیر علمی و اجرایی این کنگره بین المللی با اشاره به برپایی نمایشگاه معرفی محصولات دانش بنیان برای مراجعان و بازدیدکنندگان که در حیطه سیاست گذاری سلامت در مدیریت دیتاهای پزشکی صورت گرفته است، اظهار کرد: از جمله رویدادهای پیش بینی شده در این نمایشگاه، اجرای رویداد استارتاپی و مسابقه نرم افزار بود که همزمان با دومین روز از کنگره انجام شد.

او در ادامه افزود: هفت طرح و نرم افزار ارائه شده در این رویداد استارتاپی از سوی داوران حاضر در این استارتاپ بررسی و یک طرح به عنوان طرح برگزیده معرفی و حمایت می شود، همچنین با برپایی مسابقه نرم افزار، داوران کنگره بهترین نرم افزار ارائه شده را انتخاب و معرفی می کنند.

پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز با محوریت موضوعات «سلامت همراه در تصویربرداری پزشکی»؛ «کاربرد سلامت همراه در اختلالات تغذیه ای»؛ «سلامت همراه در مدیریت بحران»؛ «مدیریت و سیاستگذاری اطلاعات سلامت»؛ «سلامت همراه در بیماری‌های گوارش، کبد و پیوند اعضا» و «سلامت همراه واقعیت مجازی»، طی روزهای چهارم تا ششم بهمن در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما