شناسهٔ خبر: 58416221 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قلم قرمز ساپینتو روی این دو نفر؛

ترکیب احتمالی استقلال مقابل ملوان

تیم فوتبال استقلال تهران در نخستین بازی هفته هفدهم لیگ‌برتر از ساعت ۱۵ امروز در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان بندرانزلی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های استقلال تهران و ملوان بندرانزلی امروز _پنجشنبه، ششم بهمن‌ماه_ در چارچوب هفته هفدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگران پرشور، نخستین بازی هفته جاری لیگ‌برتر را برگزار و به‌مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در ادامه، ترکیب احتمالی استقلال مقابل ملوان بندرانزلی را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

جانشین حسینی در پی جبران اشتباه عجیب هفته گذشته

در شرایطی که استقلال برای دومین هفته متوالی سیدحسین حسینی، دروازه‌بان اول و کاپیتان خود را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت، علیرضا رضایی به‌مانند بازی هفته گذشته مقابل سپاهان باید درون چارچوب آبی‌ها بایستد و محافظ دروازه تیمش باشد؛ رضایی که ۱۵ هفته نیمکت‌نشین بود و به‌یک‌باره با مصدومیت حسینی بخت به او چشمک زد، در بازی اول خود برابر سپاهان دچار یک اشتباه عجیب شد و در نهایت استقلال بازی بزرگ هفته را واگذار کرد. از همین رو، رضایی که شاید «ساپینتو» به اجبار او را بازی می‌دهد، به‌دنبال نمایش قابل‌قبول در برابر ملوان است، تا علاوه بر جبران اشتباهات خود در بازی قبلی، به آبی‌ها در کسب پیروزی ارزشمند کمک کند.

غایبان به ترکیب برمی‌گردند

استقلال علاوه بر خط دروازه، در پست دفاع شرایط به‌مراتب بدتری دارد و هفته‌ها می‌شود که محمدحسین مرادمند به همراه عارف غلامی دچار مصدومیت هستند و به‌همین دلیل از میادین دور بوده‌اند؛ ضمن اینکه ابوالفضل جلالی نیز از ترکیب فاصله گرفته بود و آبی‌های پایتخت از خط دفاعی ناشناخته خود، که به آن عادت نداشتند، ضربه خوردند. در گام اول، دیگر زوج رافائل سیلوا - سیاوش یزدانی را نخواهیم دید؛ آن هم به این دلیل که «ریکاردو ساپینتو» رسماً یزدانی را از تیمش کنار گذاشت؛ اما «سیلوا» همچنان در جایگاه خود می‌ماند و جانشین یزدانی، عارف غلامی خواهد بود، که بالاخره قرار است پابه‌توپ شود. در سمت چپ نیز ابوالفضل جلالی محتمل‌ترین گزینه است و جعفر سلمانی شاید پس از هفته‌ها فرصت استراحت کردن پیدا کند و صالح حردانی هم مدافع راست خواهد بود.

دوری ادامه‌دار مهندس آبی‌ها

بازی هفته گذشته استقلال مقابل سپاهان بدون حضور مهدی مهدی‌پور به انجام رسید و هافبک خلاق آبی‌پوشان که نبودنش آسیبی جدی به بدنه این تیم می‌زند، این هفته نیز به‌علت مصدومیت به بازی برابر ملوان نمی‌رسد و «ساپینتو» که بار دیگر روزبه چشمی را در لیست خود می‌بیند، باید برای جانشین مهدی‌پور یکی از چند هافبک خود را مانند سعید مهری، آرش رضاوند و حتی امید حامدی‌فر بازی دهد. آن هم در شرایطی که شب گذشته نیز در کنفرانس‌خبری اعلام کرد «عزیزبک آمانوف» همچنان شرایط بازی کردن ندارد و باید همچنان به تمرینات بیشتری بپردازد تا بتواند جایی برای خود در ترکیب ثابت استقلال پیدا کند. به نظر می‌رسد این وضعیت به نفع بازیکنان جوانی مانند محمدحسین زواری و امید حامدی‌فر است که یک نیم‌فصل را به‌طور کامل نیمکت‌نشین و یا سکونشین بودند، اما بالاخره اولین بازی‌های خود را برای استقلال انجام دادند.

منهای یک مهاجم

استقلال که فصل بیست‌ودوم را با پنچ مهاجم آغاز کرد، به‌هیچ‌وجه نتوانست از آن‌ها بهره کافی را ببرد؛ کوین یامگا، امیرارسلان مطهری، آرمان رمضانی، پیمان بابایی و سجاد شهباززاده عملکرد قابل‌قبولی از خود ارائه نکردند و اکنون نیز ریکاردو ساپینتو قلم قرمز خود را روی نام سجاد شهباززاده کشیده است و اعلام کرده که شماره ۱۰ آبی‌ها برای بازی‌کردن و خوشحال بودن بهتر است به تیم دیگری بپیوندد؛ با این حال، زمان آمدن کاوه رضایی فرا رسیده و شاید از هفته آینده رضایی نیز در ترکیب استقلال قرار بگیرد. اما در زمان نگارش این گزارش، به نظر می‌رسد برای دیدار با ملوان، ساپینتو محمد محبی، کوین یامگا و امیرارسلان مطهری را به زمین خواهد فرستاد، تا سه امتیاز مهم را برای ماندن در کورس دشت کند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر ملوان بندرانزلی

علیرضا رضایی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، امید حامدی‌فر، روزبه چشمی، آرش رضاوند، کوین یامگا، محمد محبی و امیرارسلان مطهری.

نظر شما