شناسهٔ خبر: 58412177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قرآن باید در همه عرصه‌ها جریان داشته باشد

مرضیه حافظی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن فرانهاد و فرامتن است و باید در همه عرصه‌ها، شئون، ساختارها و معاونت‌ها جریان داشته باشد.

صاحب‌خبر -

علیرضا معاف پنجم بهمن در دیدار با فعالان قرآنی و مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت لرستان، اظهار کرد: وزارت ارشاد ۱۷ حوزه مدیریتی دارد.

وی ادامه داد: دوره پیش رو دوره جنس فعالیت‌های قرآنی در لرستان است و باید به این فکر کنیم که کارهای ملی به محوریت استان و با استفاده از ظرفیت مردمی آن طراحی کنیم.

معاف عنوان کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئله قرآن یک مسئله حاشیه‌ای و تزئینی نیست، بلکه قرآن در دولت سیزدهم و در وزارت ارشاد یک مسئله عینی، انضمامی، اصلی، کلیدی و رئیسی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: انتخاب این راهبرد که قرآن مسئله تبرکی، تفننی، فانتزی و تزئینی نیست خودش مانند ستاره قطبی در وزارت ارشاد عمل می‌کند که خیلی از ظرفیت‌های ناهمدل را همدل می‌کند.

وی تصریح کرد: قرآن نهادی در کنار سایر نهادها نیست، فرانهاد است و همه در طول آن باید حرکت کنند.

معاف ادامه داد: قرآن فرانهاد و فرامتن است و باید در همه عرصه‌ها، شئون، ساختارها و معاونت‌ها جریان داشته باشد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این جریان، شریان و شریان باید به سیلان برسد و همه عرصه‌ها را بگیرد که افق دید ماست و باید به آن برسیم که گاهی در داخل خود قرآنیان نیز در برابر آن مقاومت وجود دارد.

وی عنوان کرد: حفظ، قرائت و تلاوت قرآن واجب است، اینکه ما یاد دهیم بچه‌های ما قرآن صحیح، جذاب، با غنا، با لحن، اصول تلاوت و کلمات و تفسیر آن را بفهمند و در زندگی شخصی خود به آیات آن اجرا کنند و مبنای حاکمیت باشد، آغاز و پایان کار است.

معاف افزود: انقلاب ما با قرآن آغاز شد و امام(ره) جنگ را قرآن مدیریت کرد، هرجایی پیروزی و کامیابی داریم جایی است که قرآن آمده و هرجایی آسیب دیدیم به قرآن توجه نکردیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در فرهنگ آنجایی که به قرآن عمل شد موفق شدیم، در توجه به مناسک عمل کنیم شد پیاده‌روی اربعین حسینی که به ستاره در عملکرد ما تبدیل شد.

وی تصریح کرد: الان نیز هدف همین است ما قرآنی‌ها و مجموعه‌های مردمی باید این راهبرد را پیگیری کنیم که نگاه امامین انقلاب به کار و عمل قرآنی است.

انتهای پیا

نظر شما