شناسهٔ خبر: 58411196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه چغادک مطرح کرد؛

بانوان بوشهری برای اشتغال حمایت شوند

بوشهر- امام جمعه شهر چغادک گفت: بانوان خودسرپرست و زنان سرپرست خانوار برای اشتغال حمایت و توانمندسازی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا خدری عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر، با بیان اینکه هر موکب قرآنی یک سنگر فرهنگی و تمدن‌ساز محسوب می‌شود، گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی یک مانور جهانی است که بایستی این حرکت عظیم مردم تبدیل به فرهنگ عمومی در عرصه بین‌المللی شود.

امام جمعه شهر چغادک با اشاره به اینکه موکب‌داری به‌عنوان یک فرصت خدمت جهادی به مردم است که بایستی به یک جریان فرهنگی مؤثر تبدیل شود، افزود: مردم شهر چغادک شهرستان بوشهر در مراسم اربعین حسینی اقدام به راه‌اندازی و برپایی موکب شهید انقلاب حضرت آیت‌الله حاج‌شیخ ابوتراب عاشوری و موکب عشاق المهدی (عج) و موکب مرزی سپاهیان چغادک کردند.

وی گفت: این پنج موکب درون‌مرزی و برون‌مرزی در شهرهای کربلا و نجف‌اشرف کشور عراق با مشارکت مالی بیش از هفت میلیارد ریالی مردم این شهر راه‌اندازی شد.

وی مردم چغادک را از لحاظ تواضع اجتماعی و اخلاق دینی در درجه بالای ایمانی دانست و اظهار کرد: جشن تکلیف هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دختر طی دو مراسم جشن در شهر چغادک و روستای چاه‌کوتاه شهرستان بوشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام خدری یادآور شد: برای رفع برخی از آسیب‌های اجتماعی و معضلات ناشی از تورم‌های اقتصادی نیاز است که به توانمندسازی بانوان خودسرپرست و سرپرست خانوار اقدام شود و به آنها مهارت کارآفرینی خانواده‌محور و راه‌اندازی مشاغل خانگی درآمدزا آموزش داد.

نظر شما