شناسهٔ خبر: 58408150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

نشست تخصصی حکمرانی مردمی در دانشگاه شهر کرد برگزار شد

نشست تخصصی حکمرانی مردمی، الزامات، بایسته ها و چالش ها با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، در دانشگاه شهرکرد برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهرکرد روز چهارشنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱،  نشست تخصصی حکمرانی مردمی، الزامات، بایسته ها و چالش ها با حضور سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، دکتر یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام مالک حسنی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مدظله العالی در استان، مهندس محسن حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی به همت جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی استان و با  همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مدظله العالی در دانشگاه شهرکرد برگزارشد.

سید احمد عبودتیان در این نشست ضمن قدردانی از حضور مدیران و دغدغه مندان گفت:  ما در شرایط سخت و حساس فرهنگی، اجتماعی،جنگ، سیل، زلزله، کرونا و....شاهد حضور گسترده نیروهای مردمی  بودیم و مردم  نشان دادند در عرصه‌های دیگر هم توان ورود دارند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت در ادامه افزود: دولت فعلی دولتی است که باید اساسش حضور مردم باشد تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در زمینه های مختلف باشیم و بنای ما حضور گسترده مردم است.

سید احمد عبودتیان با اشاره به اینکه اگر مردم به میدان بیایند کار بهتر و با کیفیت‌تر پیش می‌رود،  کم رنگ شدن حضور  مردم ، خلاء حلقه های میانی در تمام حوزه ها و پذیرش و باور مسئولان را از موانع  تصمیم‌سازی،  مشارکت در اجرا و نظارت دردولت مردمی عنوان کرد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت خاطرنشان کرد: حضور مجموعه‌های مردمی، سبب دیده شدن مردم می شود تا مسائل را دقیق تر شناسایی کنند و بهتر است مدیران، مسائل را احصاء کنند و راه حل‌های بهتری تعیین کنند.

 

سید احمد عبودتیان با بیان اینکه یکی از راه‌های حل مشکلات بزرگ، منطقه‌ای کردن آن است، افزود: واگذاری اختیارات به استانداری ها از تصمیمات دولت سیزدهم است.

دکتر یاسر پیرعلی نیز در این نشست گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری تا کنون مردمی بوده است و اکنون ریاست جمهور با معرفی دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، فضایی جدید از مشارکت مردم در مدیریت کشور را مد نظر دارد.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص دفاع آحاد مردم از کشور، اقدامات مردمی درپیاده روی اربعین حسینی(ع) و.. افزود: کار هایی که با محوریت مردم انجام شده است تاثیرات شگرفی در کشور و جهان اسلام داشته است.

دکتر یاسر پیرعلی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم و حضور در بحران ها  و  جلب مشارکت حداکثری مردمی گفت: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا اعتماد و توجه مردم را نسبت به دولت کم رنگ نمایند که با هوشیاری مردم با شکست مواجه شدند.

رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه مردم همیشه از مسئولین پیشی می گیرند افزود: دانشگاه شهرکرد با برنامه ریزی تشکیل گروه جهادی  دانشگاهیان را در دستور کار خود قرار داده تا در مناطق دور افتاده استان به خدمت رسانی بپردازند.

مهندس محسن حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه از سیاست های انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی است گفت: در شکل گیری انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت سال جنگ تحمیلی و.. هرکجا که مردم حضور داشتند شاهد رشد و بالندگی بوده ایم و هر کجا از این سیاست عقب نشینی کردیم شکست خورده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال وبختیاری در ادامه افزود: باید به این باور برسیم که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرزبندی بین مردم و مسئولین وجود ندارد و اگر این باور را داشته باشیم پیشرفت خواهیم کرد در غیر این صورت آفتی برای جامعه است.

حجت الاسلام مالک حسنی، نگاه دین را به انسان بسیار دقیق و عمیق عنوان کرد و گفت: انسان ها به عنوان خلیفه خداوند،  مجری،یاوران خداوند  و اجرا کنند دین در زمین هستند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مدظله العالی در استان با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)که مردم بیمه کننده و حلال مشکلات هستند افزود: تمام ادبیات انقلاب اسلامی از متن دین پیگیری  و پی ریزی شده است جامعه را از فضای استبداد آزاد و نگاه ویژه ای به ظرفیت مردم داشته است.

نظر شما