شناسهٔ خبر: 58344349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشد 200 درصدی صدور سند مالکیت روستایی در زنجان

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان از رشد 200 درصدی صدور سند مالکیت روستایی در استان به همت بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی، باعث افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود که خود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت که بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان به خوبی توانسته در این زمینه موفق عمل کند، اظهار کرد: شکاف بین شهر و روستا و تفاوت مزیت‌های مکانی در این دو عرصه همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام برنامه‌ریزی کشور بوده است که این امر موجب گردید با اتخاذ سیاست‌هایی مناسب در جهت کاهش آن اقدام شود که یکی از این موارد، سیاست صدور سند اماکن روستایی بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: تاکنون ۷۴ هزار و ۹۷۶ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان درصد در ۸۰.۹ استان صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۵.۶ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه، طرح سنددار کردن املاک روستایی براب نیل به اهداف کلان برنامه چون گسترش عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی و توجه به اقشار محروم و کم‌درآمد مورد توجه قرار گرفته است، افزود: صدور سند اماکن روستایی اثرات مثبتی در ابعاد اجتماعی – اقتصادی، کالبدی و مدیریتی – نهادی توسعه روستاهای کشور داشته است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان هویت بخشی به مالکیت خصوصی در روستاها، کاهش مشکلات به‌ویژه برخوردها و نزاع‌های اجتماعی بر روی تملک ارضی و افزایش همبستگی اجتماعی روستاییان؛ تقویت روحیه ماندگاری روستاییان در روستا؛، برخورداری روستاییان از اعتبار اجتماعی،گسترش فیزیکی مبتنی بر برنامه‌ریزی و بهبود کیفیت مسکن روستایی رو از اهداف اصلی صدور سند مالکیت روستایی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: این سیاست با توجه به شرایط خاص اجتماعی، اقتصادی جامعه روستایی و تحولات به وجود آمده توانسته در ارتقاء سطح برخی از معیارهای توسعه روستایی نظیر، امنیت قضایی، نرخ سرمایه‌گذاری، همبستگی اجتماعی، ماندگاری جمعیت جامعه محلی، گسترش موزون فیزیکی- کالبدی روستاهای کشور مثمر ثمر واقع شود.

انتهای پیام/73009

نظر شما