شناسهٔ خبر: 58332967 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

آموزش آشپزی/ طرز تهیه آب‌گوشت مرغ

یکی از خوشمزه ترین آبگوشت هاست که به نام تره کباب نیز مشهور است این انتخاب اسم شاید جالب باشد زیرا هیچ گوشتی در این آبگوشت استفاده نمی شود و با مرغ و لپه تهیه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ابتدا لپه را از یک ساعت قبل خیس کنید سپس داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا نیم پز شود و مدام کف روی آن را بگیرید این کار باعث می شود بوی بد لپه از بین برود.

مرحله دوم: پخت مرغ

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر به همراه زردچوبه و کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس مرغ ها را اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ ها تغییر رنگ دهند کمی نمک و فلفل سیاه و آرد را اضافه کنید و کمی که تفت خورد مقداری آب روی مرغ بریزید به طوری که روی مرغ را بگیرید سپس لپه نیم پز شده را نیز اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا مرغ و لپه پخته شوند.

آموزش آشپزی/ طرز تهیه آش بلغور؛ مخصوص روزهای سرد زمستان

مرحله سوم: افزودن رب

در ادامه رب را داخل یک تابه ریخته و با کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی رب کم شود سپس در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به همراه رب تفت خورده شده به مواد آبگوشت اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا سیب زمینی ها پخته شوند.

مرحله چهارم: پخت آبگوشت مرغ با رب

وقتی گوشت و مخلفات پخته شدن کمی آبغوره به مواد آبگوشت اضافه کنید و به اندازه ۱ ق چای خوری ترخون خشک شده نیز بریزید تا خوش عطر و بو شود حدود ۵ دقیقه بگذارید آبگوشت با چاشنی پخته شود در انتها نمک را اندازه کنید به همین راحتی آبگوشت خوشمزه ما حاضر شده است به همراه پیاز و ترشی میل کنید. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما