شناسهٔ خبر: 58163760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۱۰۰ هزار نفر در انگلیس برای اعتصاب مهیا می شوند

اتحادیه کارکنان خدمات دولتی و تجاری انگلیس در بیانیه ای از فراخوان برای مشارکت در اعتصابی که قرار است اول ماه فوریه آینده برگزار شود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه کارکنان خدمات دولتی و تجاری انگلیس در بیانیه‌ای از فراخوان برای مشارکت در اعتصابی که قرار است اول ماه فوریه آینده برگزار شود، خبر داد.

بر اساس این گزارش، این اتحادیه حدود ۲۰۰ هزار نفر از عوامل از جمله کارکنان خدمات شهری و کارکنان شرکت‌های خصوصی و کارمندان بازنشسته را تحت پوشش دارد.

طبق نظرسنجی که یک کمیته اجرایی انجام داده است نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر برای پیوستن به اعتصابات در راستای مطالبه برای افزایش حقوق متناسب با بالا رفتن قیمت‌ها آمادگی دارند.

گفتنی است که انگلیس ماه گذشته شاهد اعتصابات گسترده بود و دولت این کشور برای مقابله با آن ناچار به بکارگیری نیروهای ارتش و دیگر عناصر شد. اعتصابات، تنها انگلیس را شامل نمی‌شود و فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نیز به دلیل شرایط کار و اشتغال دچار آن هستند.

این در حالی است که «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در عقب نشینی معنا داری گفته بود که مایل است برای پایان دادن به بزرگترین موج اعتصابات در دهه‌های اخیر درباره افزایش دستمزد پرستاران گفتگو کند.

اعتصابات پرستاران و کارکنان آمبولانس، کمبود پرسنل و آنفولانزای زمستانی باعث شده است که برخی از بیمارستان‌های این کشور وضعیت بحرانی اعلام کنند. همچنین اعلام شده بود که بیماران ساعت‌ها منتظر آمبولانس‌ها هستند و برخی در راهروها تحت مداوا هستند.

سوناک، که تحت فشار فزاینده‌ای از سوی افکار عمومی قرار دارد، گفت: «ما می‌خواهیم یک گفتگوی منطقی، صادقانه و دوطرفه در مورد حقوق داشته باشیم. درها همیشه برای صحبت در مورد چیزهایی که پرستاران می‌خواهند باز بوده است.»

برچسب‌ها:

نظر شما