شناسهٔ خبر: 57897836 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

باکو: آماده‌ایم در هر سطحی با ارمنستان گفت‌وگو کنیم

جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که کشورش آماده است در سطحی با ارمنستان گفت‌وگوهای ثمربخش برگزار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش آران نیوز به نقل از ایرنا، بایراموف سه‌شنبه در کنفرانسی خبری در باکو تاکید کرد: موضع و هدف اصلی جمهوری آذربایجان این است که گفت‌وگوها ثمربخش باشد. از نظر ما سطح مذاکرات هر چند مهم است اما برای ما اولویت ندارد. وی با بیان اینکه جمهوری آذربایجان همواره با برگزاری مذاکره موافقت کرده است، افزود: ما آمادگی خود را برای رسیدن به پیشرفت نشان داده‌ایم. فقط کسانی از این قاعده مستثنی هستند که در هر سطحی جانبداری و ناتوانی خود را برای بی‌طرف ماندن و اتخاذ موضع منصفانه نشان داده‌اند. بایراموف تاکید کرد: طبیعی است که چنین سطحی از مذاکره‌کنندگان و مشارکت‌کنندگان برای ما غیرقابل قبول هستند.
وی گفت: بطور کلی، ما دیدارهای دوجانبه با طرف ارمنستانی در آینده را رد نمی‌کنیم. ما همواره برگزاری چنین گفت‌وگوهایی و حتی دیدارهای سه‌جانبه یا در سطوح دیگر را پیشنهاد داده‌ایم. گذرگاه لاچین که منطقه قره باغ را به ارمنستان متصل می کند ، در روزهای گذشته بار دیگر موجب بروز تنش در روابط باکو و ایروان شده زده است. گروهی از کنشگران وابسته به سازمان‌های زیست محیطی غیردولتی جمهوری آذربایجان ۱۲ دسامبر (۲۰ مهر ماه) گذرگاه لاچین را بستند. باکو اعلام کرده است که هدف از این اعتراض، بستن جاده‌ها نبوده و خودروهای غیرنظامی می‌توانند آزادانه در هر دو سوی این مسیر آمد و شد کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما