شناسهٔ خبر: 57895155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش مسکو به پیشنهاد اوکراین برای برگزاری «اجلاس صلح»

اقتصادنیوز: معاون اول سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در تلگرام نوشت: وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرده است که این کشور قصد دارد تا قبل از پایان فوریه یک «اجلاس صلح» برگزار کند که در آن دبیرکل سازمان ملل بتواند نقش «میانجی» را ایفا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نمایندگی روسیه در سازمان ملل به پیشنهاد وزیر امور خارجه اوکراین برای برگزاری «اجلاس صلح» در سازمان ملل متحد در اواخر ماه فوریه با حضور دبیر کل سازمان ملل به عنوان میانجی، واکنش نشان داد و گفت که برگزاری این اجلاس بدون مسکو چگونه می‌تواند برگزار شود.

برکناری رئیس یک آزمایشگاه مخفی توسط پوتین

خبرگزاری تاس گزارش داد، «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین در مصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام کرده بود که روسیه قبل از دعوت به این اجلاس باید دادگاهی شود.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در تلگرام نوشت: وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرده است که این کشور قصد دارد تا قبل از پایان فوریه یک «اجلاس صلح» برگزار کند که در آن دبیرکل سازمان ملل بتواند نقش «میانجی» را ایفا کند.

وی تاکید کرد: وزارت خارجه اوکراین یک بیانیه‌ای طولانی صادر کرده و مدعی شده است که روسیه به طور غیرقانونی عضویت در سازمان ملل و شورای امنیت را به دست آورده است و در عین حال خواستار حذف روسیه از شورای امنیت شده است.
پولیانسکی افزود: هیچ کشوری در جلسات شورای امنیت سازمان ملل به "هیجان زیادی" سرگئی کیسلیتسا، نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل واکنش نداده است.

اوکراین: روسیه مخالفت مذاکره صلح است

معاون سفیر روسیه اظهار داشت: چگونه یک "اجلاس صلح" بدون روسیه می‌تواند برگزار شود؟
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

نظر شما