شناسهٔ خبر: 57864289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طلاق در بوشهر روند کاهشی گرفت/ نرخ باروری در استان کمتر از میانگین کشور

مدیر کل اداره ثبت احوال استان بوشهر به کاهش نرخ طلاق در استان اشاره و تصریح کرد: هزار و ۴۱۰ طلاق در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۹ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: یکی از اقدامات اخیر این سازمان ایجاد پایگاه سببی نسبی می‌باشد که کمک می‌کند اطلاعات گروهی و خانوادگی افراد را داشته باشیم و افراد را به چهار نسل قبل خود ارتباط داده و به شناسایی بیشتر افراد کمک می‌کند.

وی با اشاره به سامانه «سهیم» افزود: سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان، سامانه‌ای است که درگاه الکترونیکی را به روی همه شهروندان باز می‌کند و ارتباط بی‌واسطه دولت و مردم است و مردم می‌توانند ۹ خدمت را بدون صرف وقت و هزینه از دولت دریافت کنند.

پاسالار با بیان اینکه سازمان ثبت احوال تلاش می‌کند در راستای قوانین و دستورات جدید دولت در خدمت دهی در فضای الکترونیک پیشگام باشد خاطرنشان کرد: در این راستا سامانه‌ای دیگر با نام سامانه «چهره»، اطلاعات چهره افراد را از گذشته تا حال در آن ثبت می‌کند و افراد می‌توانند پس از تطبیق اثر انگشت و راستی‌آزمایی، اطلاعات خود را ببیند.

وی ساماندهی افراد فاقد شناسنامه در کشور را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان و اظهار کرد: افرادی که فاقد اطلاعات هویتی هستند و یا در اطراف شهر قرار دارند شناسایی شده و برایشان کارت صادر می‌شود.

پاسالار ادامه داد: ۵۶ نفر در استان شناسایی شدند که برای ۲۰ نفر آن‌ها کارت شناسایی صادر شده و مابقی هم در دست اقدام است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ضمن عذرخواهی از مردم بابت تأخیر در صدور کارت‌های هوشمند ملی بیان کرد: صدور کارت هوشمند ملی با دستور ویژه دولت در چرخه تولید قرار گرفته و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال عمده کارتهای عقب‌مانده سالهای قبل صادر شود.

پاسالار اضافه کرد: در استان بیش از ۹۸ درصد از واجدین شرایط، درخواست کارت داده‌اند که بیش از ۹۰ درصد از آن‌ها کارت هوشمند خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰ هزار کارت هوشمند ملی صادر شده در دفاتر پیشخوان وجود دارد که مردم می‌توانند برای دریافت کارت خود به این دفاتر مراجعه کنند.

این مقام مسئول تعداد کارت‌های صادر شده را ۷۴۶ هزار و ۳۹۴ مورد عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۹۲ هزار و ۸۳۷ نفر در صف انتظار صدور کارت هوشمند ملی قرار دارند.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر آخرین جمعیت استان را تا پایان آذرماه امسال یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷۱.۵ درصد در شهرها و ۲۸.۵ درصد در روستاها سکونت دارند.

پاسالار میزان عمومی ولادت در استان را کاهشی عنوان و تصریح کرد: به ازاء هر هزار نفر، ۱۲ نفر به جمعیت استان اضافه شده است.

وی ادامه داد: بیشترین باروری در گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال بوده است اما میانگین سن مادران در تولد اولین فرزند خود، با ۲۶ سال سن، پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی همچنین نرخ رشد طبیعی جمعیت استان بوشهر را هفت دهم درصد بیان کرد و گفت: نرخ باروری در کشور ۱.۷ و در استان بوشهر ۱.۶ درصد است.

پاسالار یادآور شد: در ۹ ماه امسال، شهرستان دیلم کمترین و شهرستان‌های تنگستان، کنگان و دیر بیشترین نرخ فرزندآوری را داشته‌اند.

مدیر کل اداره ثبت احوال استان بوشهر با بیان این که میزان فوت در استان در ۹ ماه امسال، ۲۶ درصد کاهش داشته بیان کرد: تعداد افراد فوت شده در استان سه هزار و ۶۱۹ نفر بوده که این میزان ۱.۲ کل فوت شدگان کشور است.

پاسالار افزود: تعداد ازدواج‌های ۸ ماه امسال در استان ۴ هزار و ۲۰ مورد بوده و شهرستان‌های تنگستان و جم بالاترین نرخ ازدواج را داشته اند.

وی به کاهش نرخ طلاق در استان اشاره و تصریح کرد: هزار و ۴۱۰ طلاق در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۹ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول بیشترین اسامی مورد استفاده در استان بوشهر را در قبل و بعد از انقلاب همواره نام‌های «فاطمه» و «محمد» عنوان کرد.

پایان خبر/

نظر شما